Oppiva organisaatio tarvitsee ajankohtaista tutkimustietoa ja konkreettisia välineitä kehittyäkseen. Räätälöitävissä täydennyskoulutuksissamme pureudutaan siihen, millaiset pedagogiset ratkaisut toimivat parhaiten oppimisen tehostamisessa ja miten innostaa ja ohjata ihmisiä kehittymään.
Kokemuksemme opetusalan kouluttajana on pitkä ja teemme tiiviisti yhteistyötä Helsingin yliopiston kasvatustieteellisen tiedekunnan kanssa. Tiedekunta on maamme johtava, kansainvälisesti arvostettu kasvatustieteiden ja opettajankoulutuksen tutkimus- ja koulutusyksikkö.
Asiakkaan toiveiden ja tarpeiden mukaan räätälöity koulutus on paras vaihtoehto, kun työyhteisö kaipaa koulutusta johonkin tiettyyn osaamisalueeseen, isompien tiimien tai koko organisaation osaamisen kehittämiseen.
Varhaiskasvatuksen tilauskoulutuksissa tarjoamme juuri teidän organisaatiollenne ajankohtaista ja tarpeellista koulutusta. Koulutusaihe voidaan räätälöidä sopivana kokonaisuutena ja organisaatiollenne sopivaan hintaan. Koulutuksemme tukevat suoraan oman koulutusstrategianne mukaista teemaa, työyhteisönne osaamista ja tiivistävät päiväkotiyksiköidenne yhteistä osaamista.
Koulutus lisää henkilöstön osaamista kielitietoisesta varhaiskasvatuksesta ja tukee henkilöstöä monikielisten lasten huomioimisessa kaikessa toiminnassa.
Koulutuksessa perehdytään tuen kolmitasoisuuteen varhaiskasvatuksessa.
Koulutuksessa syvennetään kuvien käytön osaamista varhaiskasvatuksen arjessa.
Koulutus lisää ymmärrystä ja osaamista tunnistaa, kohdata ja tukea tuen tarpeisia oppijoita eri opetusasteilla.
Opetus- ja varhaiskasvatustyöhön suunnattu koulutus tukee lasten ja nuorten lääkehoitoon osallistuvaa henkilöstöä.
Koulutuksessa keskitytään ohjatun ja omaehtoisen leikin tukemiseen varhaiskasvatuksessa sekä käytännön pedagogiikan kehittämiseen.
Koulutus syventää varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa toimivien osaamista uusista lukutaidoista.
Koulutuksessa keskitytään alle kolmevuotiaiden lasten pedagogiikkaan sekä lasten ja heidän perheidensä kohtaamiseen.
Koulutus vahvistaa opettajien tietoja, valmiuksia ja osaamista elämys- ja taidepedagogisten menetelmien hyödyntämisestä osana opetus- ja kasvatustyötä.
Koulutus tukee ruokakasvatuksellista sisältöosaamista ja pedagogista ammattitaitoa sekä varhaiskasvatusyksikön ruokakasvatuksen toimintamallien kehittämistä.
Koulutus tarjoaa keinoja opettajan ja oppilaan välisen kannustavan vuorovaikutuksen vahvistamiseen.
Koulutuksessa käsitellään pedagogista dokumentointia ja digitaalisuuden hyödyntämistä pedagogisen dokumentoinnin tukena varhaiskasvatuksessa.
Koulutuksessa syvennytään varhaiskasvatussuunnitelman perusteisiin sekä sisällöllisesti että varhaiskasvatustyötä ohjaavana työvälineenä.
Koulutus tarjoaa tukea joustavan sekä lapsen kasvun ja oppimisen tarpeet huomioivan esi- ja alkuopetuksen toteutukseen ja kehittämiseen.
Koulutus on suunnattu kunnille, kouluille ja päiväkodeille, jotka haluavat kehittää yhdessä varhennetun kielenopetuksen toimintatapoja.
Tilauskoulutuksemme tukevat perusopetuksen opetussuunnitelman käyttöönotossa ja toteuttamisessa sekä tarjoavat uusia näkökulmia ja ideoita opetustyöhön. Olemme vahvasti kiinni opetusalan ajankohtaisissa ilmiöissä ja tarjoamme tiedepohjaista koulutusta muun muassa hyvinvoivan oppimisyhteisön ja yhteisöllisen toimintakulttuurin kehittämiseen sekä oppimisen ja osaamisen arviointiin.
Koulutus tukee perusopetuksen aineenopettajia ja antaa keinoja kielitietoiseen opetukseen oman oppiaineen näkökulmasta.
Koulutuksessa syvennytään opetuksen eriyttämiseen pedagogisena keinona, joka auttaa tukemaan moninaisia oppijoita.
Koulutuksessa perehdytään mahdollisuuksiin ja keinoihin tukea oppilaita ja opiskelijoita monipuolisesti oppimaan oppimisen, opiskelun sekä ajattelun taitojen kehittymisessä.
Koulutus antaa valmiuksia ohjata tunne- ja vuorovaikutustaitoja sekä soveltaa niitä opetuksessa.
Koulutus tukee kielitietoisen opetuksen ja suomi toisena kielenä -opetuksen kehittämistä ja toteuttamista.
Koulutuksen avulla osallistujat tutustuvat hybridiopetuksen mahdollisuuksiin, reunaehtoihin ja hyviin käytänteisiin opetuksen tukena.
Koulutus lisää ymmärrystä ja osaamista tunnistaa, kohdata ja tukea tuen tarpeisia oppijoita eri opetusasteilla.
Koulutuksessa syvennytään mielen hyvinvointiin ja uupumisen ehkäisemiseen sekä opettajien että oppilaiden näkökulmasta.
Koulutuksessa perehdytään motivaatioon sekä keinoihin tukea oppilaiden ja opiskelijoiden motivaatiota ja opiskeluinnostusta.
Koulutus vahvistaa opetus- ja ohjaushenkilöstön tunne- ja tietoisuustaitoja sekä tukee läsnäolo- ja tietoisuustaitoja vahvistavan opetuksen toteuttamista.
Koulutuksessa pureudutaan koulun ja oppilaiden hyvinvoinnin eri osa-alueisiin, hyvinvoinnin edistämiseen ja ongelmien selättämiseen.
Koulutuksessa keskitytään ohjauksen toteuttamiseen ja suunnitteluun perusopetuksessa erityisesti luokanvalvojan tai -ohjaajan näkökulmasta.
Opetus- ja varhaiskasvatustyöhön suunnattu koulutus tukee lasten ja nuorten lääkehoitoon osallistuvaa henkilöstöä.
Webinaarisarja antaa opettajille ja ohjaajille välineitä kohdata kriisialueelta tulevia oppilaita ja tukea oppilaita koulunkäynnin arjessa.
Koulutus vahvistaa opettajien tietoja, valmiuksia ja osaamista elämys- ja taidepedagogisten menetelmien hyödyntämisestä osana opetus- ja kasvatustyötä.
Lain mukaan oppijoilla on oikeus turvalliseen oppimisympäristöön. Tämä velvoittaa opetuksen järjestäjiä huolehtimaan väkivallan ja koulukiusaamisen estämisestä kouluissa ja oppilaitoksissa. Koulun henkilöstön tehtävänä on puuttua kiusaamiseen ja turvata jokaiselle lapselle ja nuorelle turvallinen ympäristö.
Pajassa opettajat pohtivat pedagogisia digitaitojaan ja kehitystavoitteitaan sekä koulun digitaalisuutta syvemmin ja laaja-alaisemmin.
Koulutuksessa perehdytään eriyttämiseen oppilaiden osallisuuden ja yhteenkuuluvuuden näkökulmasta. Koulutus kytkeytyy vahvasti koulun arkeen, ja sen lähtökohtana on työyhteisön oman osaamisen hyödyntäminen ja tukeminen.
Koulutus tarjoaa erityispedagogiikan kentän tuoreinta tietoa syrjään jäämisen riskissä olevien oppilaiden tukemiseen.
Valmennuksessa perehdytään siihen, millaisia muutoksia uudistuva perusopetuksen arviointi edellyttää paikalliseen opetussuunnitelmaan, ja annetaan käytännön työvälineitä arviointikäytänteiden kehittämiseen.
Koulutus tarjoaa keinoja opettajan ja oppilaan välisen kannustavan vuorovaikutuksen vahvistamiseen.
Koulutuksessa syvennytään kolmiportaisen tuen perusteisiin ja oppimisen tukeen omassa kouluyhteisössä ja opettajan työssä.
Tilauskoulutuksemme tukevat toisen asteen opetussuunnitelmien käyttöönotossa ja toteuttamisessa sekä tarjoavat uusia näkökulmia ja ideoita opetustyöhön. Huippukouluttajiemme valmennuksessa pääsette kehittämään esimerkiksi organisaationne pedagogisia käytänteitä, yhteistyö- ja yhteisopettajuusmalleja, opiskelun tuen rakenteita tai arviointikäytänteitä LOPS 2021 -uudistuksen hengessä.
Koulutuksessa perehdytään mahdollisuuksiin ja keinoihin tukea oppilaita ja opiskelijoita monipuolisesti oppimaan oppimisen, opiskelun sekä ajattelun taitojen kehittymisessä.
Koulutus antaa valmiuksia ohjata tunne- ja vuorovaikutustaitoja sekä soveltaa niitä opetuksessa.
Koulutuksen avulla osallistujat tutustuvat hybridiopetuksen mahdollisuuksiin, reunaehtoihin ja hyviin käytänteisiin opetuksen tukena.
Koulutus lisää ymmärrystä ja osaamista tunnistaa, kohdata ja tukea tuen tarpeisia oppijoita eri opetusasteilla.
Koulutus tukee ja antaa keinoja lukion aineenopettajille kielitietoiseen opetukseen oman oppiaineen näkökulmasta.
Koulutuksessa keskitytään ohjauksen toteuttamiseen ja suunnitteluun lukiossa erityisesti ryhmänohjaajan näkökulmasta.
Webinaarisarja antaa opettajille ja ohjaajille välineitä kohdata kriisialueelta tulevia oppilaita ja tukea oppilaita koulunkäynnin arjessa.
Koulutus vahvistaa opettajien tietoja, valmiuksia ja osaamista elämys- ja taidepedagogisten menetelmien hyödyntämisestä osana opetus- ja kasvatustyötä.
Lain mukaan oppijoilla on oikeus turvalliseen oppimisympäristöön. Tämä velvoittaa opetuksen järjestäjiä huolehtimaan väkivallan ja koulukiusaamisen estämisestä kouluissa ja oppilaitoksissa. Koulun henkilöstön tehtävänä on puuttua kiusaamiseen ja turvata jokaiselle lapselle ja nuorelle turvallinen ympäristö.
Pajassa opettajat pohtivat pedagogisia digitaitojaan ja kehitystavoitteitaan sekä koulun digitaalisuutta syvemmin ja laaja-alaisemmin.
Valmennus kehittää lukion henkilöstön tiimityöskentelytaitoja ja tiimijohtajuusosaamista sekä edistää tiimien toimintaa osana lukion yhteisöllistä ja oppivaa toimintakulttuuria.
Valmennuksessa perehdytään lukion arviointiin ja sen monipuoliseen kehittämiseen erityisesti ohjaavana ja oppimista edistävänä tekijänä.
Valmennuksen tavoitteena on vahvistaa lukion henkilöstön ammatillista osaamista mielen hyvinvoinnista voimavarana sekä löytää keinoja opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opiskelua edistävien taitojen tukemiseen.
Valmennuksessa perehdytään lukiolain uudistuksen edellyttämiin tukitoimien suunnitteluun ja toteutukseen oppilaitoksessa sekä yksilön että yhteisön ja tuen rakenteiden tasolla.
Kokemuksemme opetusalan johtamisen valmennuksista ja konsultoinnista on laaja; tarjoamme koulutusalan johtamisen huippuasiantuntijoiden tiedon ja tuen organisaatiosi johtamisen, esihenkilötyön ja toimintakulttuurin kehittämiseen. Valmennuksen sisältö, toteutusmuoto ja laajuus räätälöidään organisaationne tarpeiden mukaisesti.
Koulutus auttaa ymmärtämään ja hyödyntämään digitaalisiin ympäristöihin kertyvää tietoa opetuksen suunnittelussa ja johtamisessa.
Toimimme johdon tukena erilaisissa muutostilanteissa. Valmennuksemme mallintavat ja vahvistavat yhteisöllistä, hyvinvoivaa toimintakulttuuria ja jaettua johtajuutta.
Kestävä kehitys ja vastuullisuus ovat nykyorganisaatioille arvo ja kilpailuetu. Koulutus tarjoaa kokonaiskuvan siitä, mitä on kestävä johtaminen ja siinä erityisesti ihmisten kestävä johtaminen.
Valmennus kehittää lukion henkilöstön tiimityöskentelytaitoja ja tiimijohtajuusosaamista sekä edistää tiimien toimintaa osana lukion yhteisöllistä ja oppivaa toimintakulttuuria.
Valmennuksen tavoitteena on tukea oppilaitosten johtoryhmiä esimerkiksi toimintakulttuuriin liittyvien asioiden tai rakenteellisten uudistusten keskellä.
Valmennus kehittää varhaiskasvatuksen ja perusopetuksen henkilöstön tiimityöskentelytaitoja ja edistää tiimien toimintaa osana yksiköiden toimintakulttuuria.
Digitaalisuus on yhä vahvemmin osa oppilaitosten arkipäivää, ja sen kehitys muuttaa opetuskäytänteitä ja oppimista. Tarjoamme eri pituisia valmennuksia verkkopedagogiikasta, organisaatioiden digipedagogisista käytänteistä ja oppimisprosessien kehittämisestä. Räätälöimme valmennuksen tukemaan juuri teidän organisaationne tilannetta ja kehitystarpeita.
Koulutuksen avulla osallistujat tutustuvat hybridiopetuksen mahdollisuuksiin, reunaehtoihin ja hyviin käytänteisiin opetuksen tukena.
Koulutus auttaa ymmärtämään ja hyödyntämään digitaalisiin ympäristöihin kertyvää tietoa opetuksen suunnittelussa ja johtamisessa.
Pajassa opettajat pohtivat pedagogisia digitaitojaan ja kehitystavoitteitaan sekä koulun digitaalisuutta syvemmin ja laaja-alaisemmin.
Koulutuksessa tutustutaan erilaisiin käytännöllisiin verkkopohjaisiin työkaluihin, joita voi hyödyntää reaaliaikaisissa koulutuksissa, verkkokoulutuksissa ja -tapaamisissa.
Koulutuksessa opitaan verkkosuunnittelun ja oppimismuotoilun perusteet, ja se valmentaa oman verkkokoulutusjakson suunnitteluun.
Asiakaskohtaiset tilauskoulutus- ja kehittämisratkaisut antavat organisaatiolle parhaat valmiudet menestyä. Ryhmille räätälöitävien täydennyskoulutusten sisältö, taso, toteutus ja laajuus suunnitellaan yhdessä asiakkaan kanssa siten, että asetetut tavoitteet saavutetaan mahdollisimman tehokkaasti ja vaikuttavasti.
HY+ on täydennyskoulutukseen ja erilaisiin kehittämispalveluihin erikoistunut yhtiö, jossa työskentelee reilut 30 jatkuvan oppimisen ystävää. Toimimme yliopistollisen tutkimuksen ja työelämän välimaastossa yhdistäen parhaamme mukaan uuden oppimisen ja itsensä kehittämisen kysyntää ja tarjontaa. Me HY+:ssa koemme tekevämme merkityksellistä työtä yksilön, yhteiskunnan ja koko maailman hyväksi. Nautimme työstämme, ja sinä voit nauttia sen hedelmistä.
Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämispalvelut HY+ Oy
PL 53 (Fabianinkatu 32)
00014 Helsingin yliopisto