FI | SV | EN

Vanhemmuuden tukeminen

Koulutuksessa lähestytään vanhemmuuden tukemista käytännön esimerkkien avulla.

Koulutuksessa lähestytään vanhemmuuden tukemista erilaisten kohtaamistilanteiden avulla ja pureudutaan tunnetaitoihin niin vanhempien kuin kasvatuksen ammattilaisen näkökulmasta. Koulutuksen kolmas osio käsittelee maahanmuuttajaperheiden vanhempien vanhemmuuden tukemista.

Kohderyhmä

Varhaiskasvatuksen henkilöstö

Toteutustapa

Koulutus toteutetaan etäkoulutuksena (Teams/Zoom) tai lähikoulutuksena. Koulutus muodostuu kolmesta 90 minuutin koulutuksesta. Koulutukseen sisältyy ennakko- ja välitehtävä.

Sisältö

Sisältö täydentyy ja vahvistuu asiakkaan ja kouluttajan kanssa käydyn keskustelun pohjalta. Esimerkkejä käsiteltävistä aiheista:  

1. Myötätuulta arkikohtaamisiin

  • Miten varhaiskasvatuksessa voidaan tukea vanhemmuutta ja lisätä koko perheen hyvinvointia?
  • Mistä muodostuvat laadukkaat arkikohtaamiset vanhempien kanssa?

2. Tunnetaidot ja mielentäminen kohtaamistyössä

  • Vanhemmuuden tunne- ja vuorovaikutustaidot
  • Miten käsitellä ammattilaisessa herääviä vaikeita tunteita?
  • Miten selvitä haastavista kohtaamisista?

3. Vanhemmuuden haasteet maahanmuuttajaperheissä

  • Erilaisia kulttuureja, erilaista vanhemmuutta, erilaisia kohtaamisia
  • Vanhemmuuden tukeminen maahanmuuttajaperheissä

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

Onnistuneen koulutuksen toteuttaminen: ”Suunnittele, suunnittele ja suunnittele!”
Miten koulutus toteutetaan onnistuneesti ja mitä kaikkea prosessissa tulisi ottaa huomioon? HY+ käynnistää jälleen syksyllä […]
Syö itsesi virkeäksi kesälomalla
Kesäloma tarjoaa täydellisen tilaisuuden kiinnittää huomiota omaan hyvinvointiin ja ravitsemukseen. Pitkät päivät ja runsas tuoreiden […]
Comma vastaa viestinnän johtamisen ja kehittämisen haasteisiin
Viestinnän ja markkinoinnin maailma on murroksessa. Perinteiset markkinointiviestinnän menetelmät eivät yksin riitä vaikuttavan viestinnän rakentamiseen. […]