FI | SV | EN

Joustava esi- ja alkuopetus

Koulutus tarjoaa tukea joustavan sekä lapsen kasvun ja oppimisen tarpeet huomioivan esi- ja alkuopetuksen toteutukseen ja kehittämiseen.

Hallitusohjelman (2019) tavoitteena on parantaa varhaisten perustaitojen oppimista muodostamalla esiopetuksesta ja perusopetuksen kahdesta ensimmäisestä vuosiluokasta nykyistä yhtenäisempi kokonaisuus. Joustavan esi- ja alkuopetuksen avulla lapselle luodaan jatkumo, joka ottaa huomioon lapsen kasvun ja oppimisen tarpeet ja taidot.

Kenelle

Koulutus on suunnattu esi- ja alkuopetuksen henkilöstölle.

Hyödyt

Lasten tarpeista lähtevä pedagoginen yhteistyö esiopettajien, luokanopettajien ja erityisopettajien välillä lisää joustavia oppimiskäytäntöjä ja auttaa kohdentamaan lapsille moniammatillista tukea. Koulutus lisää yhteistä ymmärrystä ja osaamista esi- ja alkuopetuksen asiantuntijuuden välillä.

Sisältöjä

Koulutuksessa käydään läpi yhteisöllistä toimintakulttuuria, opettajien moniammatillista yhteistyötä, ammatillista kehittymistä ja oppilaiden yksilöllisten oppimispolkujen edistämistä. Koulutuksessa käsitellään myös vuosiluokattomuutta.

Toteutustapa

Koulutuksen aikana esiopettaja ja luokanopettaja toimivat kehittäjäopettajaparina, ja koulutukseen voidaan liittää myös kouluvierailuja. Koulutuksen laajuus on 2–5 päivää. Tarkempi toteutus sovitaan erikseen asiakkaan tarpeiden mukaan.

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

Onnistuneen koulutuksen toteuttaminen: ”Suunnittele, suunnittele ja suunnittele!”
Miten koulutus toteutetaan onnistuneesti ja mitä kaikkea prosessissa tulisi ottaa huomioon? HY+ käynnistää jälleen syksyllä […]
Syö itsesi virkeäksi kesälomalla
Kesäloma tarjoaa täydellisen tilaisuuden kiinnittää huomiota omaan hyvinvointiin ja ravitsemukseen. Pitkät päivät ja runsas tuoreiden […]
Comma vastaa viestinnän johtamisen ja kehittämisen haasteisiin
Viestinnän ja markkinoinnin maailma on murroksessa. Perinteiset markkinointiviestinnän menetelmät eivät yksin riitä vaikuttavan viestinnän rakentamiseen. […]