Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>

FI | SV | EN

Hyvinvoiva lukiolainen

Valmennuksen tavoitteena on vahvistaa lukion henkilöstön ammatillista osaamista mielen hyvinvoinnista voimavarana sekä löytää keinoja opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opiskelua edistävien taitojen tukemiseen.

Valmennuksessa keskitytään opiskelijoiden hyvinvoinnin edistämiseen sekä mielenterveysongelmien tunnistamiseen ja ehkäisyyn riittävän ajoissa. Lisäksi tavoitteena on opiskelijahuollon, ryhmänohjaajien, muun opetushenkilöstön ja verkostojen hyvinvointia edistävien yhteistyömuotojen kehittäminen ja juurruttaminen oppilaitoksiin.

TAVOITTEET

Valmennuksen tavoitteena on vahvistaa lukion opetus- ja opiskelijahuoltohenkilöstön ammatillista osaamista mielen hyvinvoinnista voimavarana sekä löytää keinoja opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opiskelua edistävien taitojen tukemiseen.

Lisäksi tavoitteena on opiskelijahuollon, ryhmänohjaajien, muun opetushenkilöstön ja verkostojen hyvinvointia edistävien yhteistyömuotojen kehittäminen ja juurruttaminen oppilaitoksiin.

SISÄLTÖJÄ

  • Lukiolaisten mielenterveys ja sen tukeminen
  • Turvallinen ryhmä mielen hyvinvoinnin tukena: turvallinen ryhmä, ryhmän kehitysvaiheet, ryhmäyttämiskeinoja
  • Tunnetaidot ja kohtaava vuorovaikutus: tunnetyöskentelyn menetelmät, tunnetaitojen soveltaminen omaan opetukseen tai kohtaamisiin
  • Hyvinvointiosaaminen – sinnikkyys yllätysten ja muutosten maailmassa
  • Motivaation ja opiskeluinnostuksen tukeminen ja yhteys hyvinvointiin
  • Oppimaan oppimisen ja opiskelutaitojen tukeminen
  • Pedagoginen herkkyys ja opettajan vuorovaikutus

LAAJUUS

Valmennus voi sisältää esimerkiksi kaksi lähipäivää tai kolme iltapäivää sekä työskentelyä välijaksoilla. Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Anne Burman
050 415 0538
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Anne Burman
050 415 0538
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

videon kuvaaminen kännykällä
Video on mainio väline opettaa, ohjeistaa ja oivaltaa
Somevaikuttajien tekemiä videoita on meille tarjolla lukematon määrä, mutta on vaikea löytää yksinkertaista ja selkeää […]
HY+digiaamu: Inkluusio? Pohdittavaa perusopetuksen ja varhaiskasvatuksen johtamiseen
Inklusiivisen kasvatuksen ja opetuksen kysymykset ovat ajankohtaisia kouluissa ja päiväkodeissa. Inkluusion toteutumiseen vaikuttavat olennaisesti koulu- […]
työtiimi
Miksi valmentava johtaminen kannattaa
Mitä on valmentava johtaminen ja mitä hyötyä on valmentavasta johtamistyylistä? Valmentava johtaminen on arvostava, osallistava ja tavoitteellinen tapa vaikuttaa. [...]

Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>