FI | SV | EN

Inklusiivisen toimintakulttuurin johtaminen varhaiskasvatuksessa

Koulutuksessa perehdytään eri näkökulmista inklusiivisen toimintakulttuurin johtamiseen.

Inklusiivisen opetuksen ja kasvatuksen kysymykset ovat ajankohtaisia varhaiskasvatuksessa, ja niihin pureutuminen vaatii koko työyhteisön panostusta. Tämä koulutus tarjoaa tutkittua tietoa päätöksenteon tueksi, kun kyseessä on varhaiskasvatuksen kehittäminen inklusiivisten periaatteiden mukaisesti.

Kenelle

Koulutus on suunnattu kaikille varhaiskasvatuksessa työskenteleville.

Hyödyt

Koulutus tarjoaa monipuolisen näkökulman inklusiivisen toimintakulttuurin johtamiseen. Toimintakulttuuria tarkastellaan sekä osallistujan että työyhteisön näkökulmasta.

Koulutus avaa inklusiivisen johtamisen yhteyttä henkilöstön ja lasten hyvinvoinnin ja osallisuuden näkökulmasta.

Teemoja

  • Inklusiivisuuden moninaisuus oppimisen tuen tarpeiden, kielten, kulttuurien ja katsomuksen sekä sukupuolten moninaisuuden näkökulmasta
  • Inklusiivisen toimintakulttuuriin liittyvien elementtien tarkastelu ja arviointi oman työposition ja työyhteisön näkökulmista
  • Inklusiivisen toimintakulttuurin kehittäminen
  • Inklusiivisen johtamisen yhteys oppivan yhteisön rakentumiseen sekä lasten ja henkilöstön hyvinvoinnin näkökulmiin
  • Osallisuuden johtaminen

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

Onnistuneen koulutuksen toteuttaminen: ”Suunnittele, suunnittele ja suunnittele!”
Miten koulutus toteutetaan onnistuneesti ja mitä kaikkea prosessissa tulisi ottaa huomioon? HY+ käynnistää jälleen syksyllä […]
Syö itsesi virkeäksi kesälomalla
Kesäloma tarjoaa täydellisen tilaisuuden kiinnittää huomiota omaan hyvinvointiin ja ravitsemukseen. Pitkät päivät ja runsas tuoreiden […]
Comma vastaa viestinnän johtamisen ja kehittämisen haasteisiin
Viestinnän ja markkinoinnin maailma on murroksessa. Perinteiset markkinointiviestinnän menetelmät eivät yksin riitä vaikuttavan viestinnän rakentamiseen. […]