FI | SV | EN

Leikkipedagogiikka

Koulutuksessa keskitytään ohjatun ja omaehtoisen leikin tukemiseen varhaiskasvatuksessa sekä käytännön pedagogiikan kehittämiseen.

Leikillä on suuri merkitys lapselle hyvinvoinnin ja oppimisen edistäjänä. Leikki motivoi lasta ja tuottaa iloa. Samalla lapset oppivat uusia taitoja. Jokaisella lapsella tulee olla mahdollisuus osallistua leikkeihin ja yhteiseen toimintaan.

Koulutuksessa keskitytään ohjatun ja omaehtoisen leikin tukemiseen varhaiskasvatuksessa sekä käytännön pedagogiikan kehittämiseen. Koulutus tarjoaa tietoa sekä malleja ja ideoita omaan työhön. Se syventää varhaiskasvatuksen henkilöstön osaamista leikkipedagogiikassa keskittymällä käytännöllisiin leikkipedagogisiin kehittämiskohteisiin.

Kenelle

Koulutus on suunnattu esi- ja alkuopetuksen henkilöstölle.

Hyödyt

Koulutus tarjoaa tietoa sekä malleja ja ideoita omaan työhön. Se syventää varhaiskasvatuksen henkilöstön osaamista leikkipedagogiikassa keskittymällä käytännöllisiin leikkipedagogisiin kehittämiskohteisiin ja niiden toteuttamiseen.

Teemoja

  • Kehittävä leikkipedagogiikka
  • Leikin ja mielikuvituksen merkitys kehitykselle 
  • Aikuisen rooli leikkitilanteissa
  • Aikuisten ja lasten yhteisleikki ja leikkimaailmapedagogiikka/tarinallinen leikki
  • Leikin pedagoginen kehittäminen: leikkiä tukevat käytännöt ja toimintakulttuurit
  • Leikki ja VASU/EOPS

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

Onnistuneen koulutuksen toteuttaminen: ”Suunnittele, suunnittele ja suunnittele!”
Miten koulutus toteutetaan onnistuneesti ja mitä kaikkea prosessissa tulisi ottaa huomioon? HY+ käynnistää jälleen syksyllä […]
Syö itsesi virkeäksi kesälomalla
Kesäloma tarjoaa täydellisen tilaisuuden kiinnittää huomiota omaan hyvinvointiin ja ravitsemukseen. Pitkät päivät ja runsas tuoreiden […]
Comma vastaa viestinnän johtamisen ja kehittämisen haasteisiin
Viestinnän ja markkinoinnin maailma on murroksessa. Perinteiset markkinointiviestinnän menetelmät eivät yksin riitä vaikuttavan viestinnän rakentamiseen. […]