Rehtoreiden/oppilaitosjohdon kelpoisuusvaatimusten ja täydennyskoulutusjärjestelmien kartoitus

Kartoitus kohdistui seitsemääntoista kohdealueeseen Suomen lisäksi: Ruotsi, Norja, Tanska, Alankomaat, Skotlanti, Pariisi, Saksa, Skotlanti; Ontario, Los Angeles, New York City; Victorian osavaltio, Uusi-Seelanti, Shanghai, Etelä-Korea ja Pietari.

Tavoitteena oli saada selville, millaisia ovat eri maiden tulevaisuuden suunnitelmat rehtoreiden kelpoisuusvaatimuksista, valmennusohjelmista ja täydennyskoulutuksesta.

Palmenian silloinen johtaja, professori Kauko Hämäläinen toimi kartoituksen vastuuhenkilönä, projektipäällikkö Lauri Ahonen kartoituksen tutkijana ja koordinaattorina.

Palmeniasta kartoitukseen osallistui neljätoista asiantuntijaa, joiden lisäksi yhteistyökumppaneina olivat tutkija Johanna Kallo Turun yliopistosta sekä rehtorikoulutusten asiantuntijat Atso Taipale ja Mikko Salonen.

Hanke päättyi 15.9.2011.