Farmasian erikoistumiskoulutukset 2024: haku on käynnistynyt

Haku syksyllä 2024 alkaviin farmasian erikoistumiskoulutuksiin käynnistyi 14. helmikuuta. Farmasian erikoistumiskoulutukset on tarkoitettu proviisoreille ja farmaseuteille, jotka haluavat kehittyä omalla farmasian alueellaan. Valittavana on joko apteekki- ja sairaalafarmasia tai teollisuusfarmasia.

Koulutuskokonaisuus tarjoaa erinomaisen väylän oman työn ja työyhteisön kehittämiseen. Opiskelijat pääsevät laajentamaan näkökulmaa omalta farmasian alueelta muuhun terveydenhuoltoon ja verkostoitumaan eri aloilla toimivien kollegoiden kanssa.

Erikoistumiskoulutus sopii esimerkiksi apteekkariksi aikoville, kliinisestä farmasiasta ja lääkitysturvallisuudesta kiinnostuneille, moniammatillista yhteistyötä rakentaville, QP-pätevyydestä kiinnostuneille tai lääketeollisuuden asiantuntijatehtäviin tähtääville.

Apteekki- ja sairaalafarmasian erikoistumiskoulutus järjestetään Helsingin ja Itä-Suomen yliopiston yhteistyönä. Teollisuusfarmasian erikoistumiskoulutuksen järjestää Helsingin yliopisto.

Opintojen sisältö ja laajuus

Opiskelu tapahtuu työn ohessa, ja opintosuunnitelma laaditaan yksilöllisesti tukemaan opiskelijan omia kehittymistarpeita. Yhteisten opintojen lisäksi on mahdollista rakentaa opinnot itseä kiinnostavien aiheiden kokonaisuudeksi valinnaisten opintojen avulla.

Opiskelijat tekevät osana erikoistumiskoulutusta tieteellisen tutkimus- tai kehittämisprojektin, joka tukee opiskelijan omia kehittymistavoitteita ja kehittää farmasian alaa.

Opintojen laajuus on proviisoreille 60 opintopistettä ja tavoitteellinen suoritusaika neljä vuotta. Farmaseuteille opintojen laajuus on 40 opintopistettä ja suoritusaika kolme vuotta.

Lisätietoja

Haku syksyllä 2024 alkaviin farmasian erikoistumiskoulutuksiin on avoinna 14.2.–30.4.2024. Lue lisää farmasian erikoistumiskoulutuksista.

Lisätietoja antaa:

Vera Rahkonen

Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämispalvelut HY+

vera.rahkonen@hyplus.fi