Häiriö sivustolla

Verkkosivuillamme on häiriö, jonka takia ilmoittautuminen avoimiin koulutuksiin ei välttämättä toimi. Vikaa korjataan. Pahoittelemme häiriötä!

FI | SV | EN

Perusopetuksen uudistuva päättöarviointi

Valmennuksessa perehdytään siihen, millaisia muutoksia uudistuva perusopetuksen arviointi edellyttää paikalliseen opetussuunnitelmaan, ja annetaan käytännön työvälineitä arviointikäytänteiden kehittämiseen.

Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden täsmennetty arviointiluku (luku 6) on otettu käyttöön elokuussa 2020. Myös päättöarviointi on uudistettu kokonaisuudessaan, ja uudet kriteerit tulevat käyttöön vuosiluokille 7–9 elokuussa 2021. Päättöarvioinnin kriteereiden käyttöönoton yhteydessä koulujen on syytä tarkistaa oppiainekohtaisesti oppilaan oppimisen tavoitteiden ja sisältöjen vuosiluokkaistaminen.

Valmennuksemme on suunniteltu tukemaan perusopetuksen arvioinnin kokonaisuudistusta (2020–2022). Valmennuksessa selkiytetään, millaisia muutoksia uudistuva perusopetuksen arviointi edellyttää paikalliseen opetussuunnitelmaan, ja annetaan käytännön työvälineitä arviointikäytänteiden kehittämiseen.

Valmennuksessa käsitellään mm. seuraavia teemoja tilaavan organisaation tarpeiden mukaisesti:

  • Mitä tarkoitetaan koulun arviointikulttuurilla ja sen kehittämisellä?
  • Miten tavoitteet liittyvät arviointiin?
  • Miten vuosiluokkaistetut tavoitteet, sisällöt ja erilaiset taidot, kuten työskentelytaidot ja laaja-alaisen osaamisen taidot, otetaan arvioinnissa huomioon?
  • Miten kriteereitä käytetään ja sovelletaan osana opettajan arviointityötä?
  • Miten oppilaat voivat käyttää kriteereitä oman osaamisensa itsearvioinnissa?

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Selja Saarialho
040 352 5004
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Selja Saarialho
040 352 5004
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

varhaiskasvatus
Varhaiskasvatus – monitulkintainen lähestymistapa
Varhaiskasvatus on noussut viime vuosina sekä yhteiskunnalliseen että median huomioon kansainvälisesti. Erityisesti varhaiskasvatus on herättänyt […]
oppilaita
Yhdessä oppien edetään – oppimisanalytiikka on koulun yhteinen asia
Oppimisanalytiikka on oppimisdatan keräämistä erilaisista tietolähteistä ja kerätyn datan analysoimista eri menetelmin. Oppimisanalytiikkaa voidaan hyödyntää […]
Uusia opettajille ja oppilaitosten johtajille suunnattuja koulutushankkeita
Toimintakulttuurin muutos opetusalalla nostaa esiin monenlaisia koulutustarpeita. Muun muassa oppilaitosjohtaminen, oppimisyhteisön ja toimintakulttuurin kehittäminen, digitaalinen […]

Häiriö sivustolla

Verkkosivuillamme on häiriö, jonka takia ilmoittautuminen avoimiin koulutuksiin ei välttämättä toimi. Vikaa korjataan. Pahoittelemme häiriötä!