Häiriö sivustolla

Verkkosivuillamme on häiriö, jonka takia ilmoittautuminen avoimiin koulutuksiin ei välttämättä toimi. Vikaa korjataan. Pahoittelemme häiriötä!

FI | SV | EN

Oppimisen kolmiportainen tuki

Koulutuksessa syvennytään kolmiportaisen tuen perusteisiin ja oppimisen tukeen omassa kouluyhteisössä ja opettajan työssä.

Oppimisen tuen tarpeet ovat moninaisia ja usein koulun mahdollisuus tarjota ylimääräistä tukea on hyvin rajallista. Tässä koulutuksessa syvennytään kolmiportaiseen tukeen, pedagogiseen kirjoittamiseen tuen asiakirjoissa ja siihen, miten yksittäinen opettaja voi tukea oppimista ja oppilaiden hyvinvointia omassa luokassaan tai omassa oppiaineessaan.

Koulutus tarjoaa tietoa tuen tarpeen taustalla vaikuttavista tekijöistä, kuten neuropsykiatrisista oireyhtymistä ja niiden vaikutuksista koulun arjessa. Osallistujat saavat välineitä oppilaan toiminnanohjauksen, itsesäätelyn ja impulssikontrollin taitotavoitteiden tukemiseen. Koulutus tukee opettajuutta, oppilaantuntemusta sekä myönteistä yhteistyötä huoltajien kanssa.

Koulutus on suunnattu luokan- ja aineenopettajille ja tilattavissa 1–5 koulutuspäivän kokonaisuutena. Koulutuksen voi tilata myös kokonaisvaltaisemmin koko koulun henkilöstölle moniammatillisen yhteistyön ja tuen resurssien optimaalisen järjestämisen tueksi.

Kenelle

Koulutus on suunnattu sekä luokan- että aineenopettajille.

Hyödyt

Koulutus tarjoaa kaikille opettajille perustiedot tuen portaista ja oppimisen tuen hyvistä käytänteistä. Lisäksi osaamista pedagogisessa kirjoittamisessa syvennetään.

Koulutuksesta saa eväitä parempaan oppilaantuntemukseen, myönteiseen yhteistyöhön huoltajien kanssa sekä tukea omaan opettajuuteen.

Koulutus tukee ratkaisukeskeistä toimintakulttuuria ja vahvistaa osaltaan tuen resursointia syventämällä opettajan ammatillista osaamista ja työtä: Miten toimin ammatissani tuen ja hyvinvoinnin näkökulmasta? Miten voin tukea oppilaita, hyvinvointia ja oppimista?

Sisältöjä

  • Kolmiportaisen tuen perusteet
  • Taitava ja harkittu pedagoginen kirjoittaminen oppilaan oppimisen ja hyvinvoinnin tukena
  • Oppilaantuntemus ja tuen tarpeen taustalla vaikuttavat tekijät: tietoa nepsy-oireista, välineitä oppilaan toiminnanohjauksen, itsesäätelyn ja impulssikontrollin taitotavoitteiden tukemiseen
  • Kielitietoinen opetus ja s2-oppilaiden tukeminen
  • Hyvät käytänteet: yhteisopettajuus, joustavat ryhmittelyt ja konsultointi, moniammatillinen työ omassa koulussa ja kunnassa (Koulutuksen pohjana voidaan haluttaessa käyttää kaupungin/kunnan omaa tuen ohjeistusta.)

Toteutustapa

Koulutus voidaan toteuttaa verkko- tai lähikoulutuksena. Koulutus on tilattavissa 1–5 koulutuspäivän kokonaisuutena. Koulutuksen voi tilata myös kokonaisvaltaisemmin koko koulun henkilöstölle moniammatillisen yhteistyön ja tuen resurssien optimaalisen järjestämisen tueksi.  

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Sini Mäkäräinen
050 449 9314
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Sini Mäkäräinen
050 449 9314
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

sote-lähiesihenkilö
HY+digiaamu: Esihenkilö hyvinvoinnin tekijänä – pitoa ja vetoa sote-alalle
Henkilöstön jaksaminen, työhyvinvointi ja osaajien pysyminen ovat isoja haasteita sote-alalla. Lähiesihenkilöillä ei ole aikaa henkilöstön […]
varhaiskasvatus
Varhaiskasvatus – monitulkintainen lähestymistapa
Varhaiskasvatus on noussut viime vuosina sekä yhteiskunnalliseen että median huomioon kansainvälisesti. Erityisesti varhaiskasvatus on herättänyt […]
oppilaita
Yhdessä oppien edetään – oppimisanalytiikka on koulun yhteinen asia
Oppimisanalytiikka on oppimisdatan keräämistä erilaisista tietolähteistä ja kerätyn datan analysoimista eri menetelmin. Oppimisanalytiikkaa voidaan hyödyntää […]

Häiriö sivustolla

Verkkosivuillamme on häiriö, jonka takia ilmoittautuminen avoimiin koulutuksiin ei välttämättä toimi. Vikaa korjataan. Pahoittelemme häiriötä!