Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>

FI | SV | EN

Oppimisen kolmiportainen tuki

Koulutuksessa syvennytään kolmiportaisen tuen perusteisiin ja oppimisen tukeen omassa kouluyhteisössä ja opettajan työssä.

Oppimisen tuen tarpeet ovat moninaisia ja usein koulun mahdollisuus tarjota ylimääräistä tukea on hyvin rajallista. Tässä koulutuksessa syvennytään kolmiportaiseen tukeen, pedagogiseen kirjoittamiseen tuen asiakirjoissa ja siihen, miten yksittäinen opettaja voi tukea oppimista ja oppilaiden hyvinvointia omassa luokassaan tai omassa oppiaineessaan.

Koulutus tarjoaa tietoa tuen tarpeen taustalla vaikuttavista tekijöistä, kuten neuropsykiatrisista oireyhtymistä ja niiden vaikutuksista koulun arjessa. Osallistujat saavat välineitä oppilaan toiminnanohjauksen, itsesäätelyn ja impulssikontrollin taitotavoitteiden tukemiseen. Koulutus tukee opettajuutta, oppilaantuntemusta sekä myönteistä yhteistyötä huoltajien kanssa.

Koulutus on suunnattu luokan- ja aineenopettajille ja tilattavissa 1–5 koulutuspäivän kokonaisuutena. Koulutuksen voi tilata myös kokonaisvaltaisemmin koko koulun henkilöstölle moniammatillisen yhteistyön ja tuen resurssien optimaalisen järjestämisen tueksi.

Kenelle

Koulutus on suunnattu sekä luokan- että aineenopettajille.

Hyödyt

Koulutus tarjoaa kaikille opettajille perustiedot tuen portaista ja oppimisen tuen hyvistä käytänteistä. Lisäksi osaamista pedagogisessa kirjoittamisessa syvennetään.

Koulutuksesta saa eväitä parempaan oppilaantuntemukseen, myönteiseen yhteistyöhön huoltajien kanssa sekä tukea omaan opettajuuteen.

Koulutus tukee ratkaisukeskeistä toimintakulttuuria ja vahvistaa osaltaan tuen resursointia syventämällä opettajan ammatillista osaamista ja työtä: Miten toimin ammatissani tuen ja hyvinvoinnin näkökulmasta? Miten voin tukea oppilaita, hyvinvointia ja oppimista?

Sisältöjä

  • Kolmiportaisen tuen perusteet
  • Taitava ja harkittu pedagoginen kirjoittaminen oppilaan oppimisen ja hyvinvoinnin tukena
  • Oppilaantuntemus ja tuen tarpeen taustalla vaikuttavat tekijät: tietoa nepsy-oireista, välineitä oppilaan toiminnanohjauksen, itsesäätelyn ja impulssikontrollin taitotavoitteiden tukemiseen
  • Kielitietoinen opetus ja s2-oppilaiden tukeminen
  • Hyvät käytänteet: yhteisopettajuus, joustavat ryhmittelyt ja konsultointi, moniammatillinen työ omassa koulussa ja kunnassa (Koulutuksen pohjana voidaan haluttaessa käyttää kaupungin/kunnan omaa tuen ohjeistusta.)

Toteutustapa

Koulutus voidaan toteuttaa verkko- tai lähikoulutuksena. Koulutus on tilattavissa 1–5 koulutuspäivän kokonaisuutena. Koulutuksen voi tilata myös kokonaisvaltaisemmin koko koulun henkilöstölle moniammatillisen yhteistyön ja tuen resurssien optimaalisen järjestämisen tueksi.  

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Selja Saarialho
040 352 5004
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Selja Saarialho
040 352 5004
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

videon kuvaaminen kännykällä
Video on mainio väline opettaa, ohjeistaa ja oivaltaa
Somevaikuttajien tekemiä videoita on meille tarjolla lukematon määrä, mutta on vaikea löytää yksinkertaista ja selkeää […]
HY+digiaamu: Inkluusio? Pohdittavaa perusopetuksen ja varhaiskasvatuksen johtamiseen
Inklusiivisen kasvatuksen ja opetuksen kysymykset ovat ajankohtaisia kouluissa ja päiväkodeissa. Inkluusion toteutumiseen vaikuttavat olennaisesti koulu- […]
työtiimi
Miksi valmentava johtaminen kannattaa
Mitä on valmentava johtaminen ja mitä hyötyä on valmentavasta johtamistyylistä? Valmentava johtaminen on arvostava, osallistava ja tavoitteellinen tapa vaikuttaa. [...]

Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>