Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>

FI | SV | EN

HY+digiaamu: Inkluusio? Pohdittavaa perusopetuksen ja varhaiskasvatuksen johtamiseen

Inklusiivisen kasvatuksen ja opetuksen kysymykset ovat ajankohtaisia kouluissa ja päiväkodeissa. Inkluusion toteutumiseen vaikuttavat olennaisesti koulu- tai päiväkotiyhteisön toimintakulttuuri ja johtaminen. Inkluusion johtamisessa tärkeitä tekijöitä ovat kieli, käsitteet, yhteisten merkitysten antaminen ja vuorovaikutus.

Inkluusiota perusopetuksen ja varhaiskasvatuksen johtamisen näkökulmasta käsiteltiin HY+digiaamussa 24.3.2022. Aiheesta alustivat Helsingin yliopiston kasvatustieteellisen tiedekunnan tutkijatohtori Raisa Ahtiainen ja väitöskirjatutkija Kirsi-Marja Heikkinen. Lataa alta HY+digiaamun tallenne, jonka avulla voit pohtia inkluusion johtamisen kysymyksiä omassa työyhteisössäsi.

Lue seuraavaksi

Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>