Keinoja nuorten hyvinvoinnin tukemiseen lukiossa – lataa maksuton opas

Stressiä ja koulu-uupumusta kokee tuoreen tutkimuksen mukaan iso osa lukiolaisista. Mistä nuorten uupumus johtuu ja miten heidän hyvinvointiaan voidaan tukea lukiossa?

25.2.2020 järjestetyssä HY+aamussa aiheesta oli puhumassa Helsingin yliopiston kasvatustieteellisen tiedekunnan professori Katariina Salmela-Aro, joka on tutkinut lukiolaisten hyvinvointia pitkään. Tilaisuudessa oli paikalla myös Helsingin kaupungin pedagoginen asiantuntija Riina Ståhlberg kertomassa siitä, miten lukion uudella opetussuunnitelmalla pyritään vaikuttamaan hyvinvointiin.

Oppaaseen on koottu Salmela-Aron ja tilaisuudessa käydyn keskustelun pohjalta nousseita ajatuksia ja keinoja lukiolaisten hyvinvoinnin tukemiseen ja koulu-uupumuksen ehkäisemiseen.

Lataa maksuton opas täyttämällä alla oleva lomake. Saat sen jälkeen oppaan sähköpostiisi ja voit palata siihen aina halutessasi.