Hoida aivojasi – lataa maksuton tallenne

Aivot

Aivot muovautuvat sen mukaan, millaisia päätöksiä joka päivä teemme. Ihmisaivoilta vaaditaan entistä enemmän monimutkaista ongelmanratkaisua, luovaa ajattelua, oppimista, vuorovaikutusta ja empatiaa. Aivot ovat yhä suuremmassa paineessa. Usein unohtuu, että aivotkin kaipaavat hoitoa ja lepoa, eikä niitä voi loputtomiin venyttää.

Minna Huotilainen

Maaliskuussa 2019 järjestetyn HY+aamun tallenteessa aivotutkija, professori Minna Huotilainen Helsingin yliopistosta herättelee pohtimaan, miten nykyelämä – niin arjessa kuin työssäkin – vaikuttaa aivoihin ja millä tavalla voisimme edistää ja ylläpitää aivojemme hyvinvointia.

Minna Huotilainen on professori ja aivotutkija. Hän on kognitiotieteen dosentti ja ollut vuoden 2018 alusta Helsingin yliopiston kasvatustieteen professori. Huotilainen on kirjoittanut aiheesta myös neljä kirjaa: Tunne aivosi (2017), Aivot työssä (2018), Keskittymiskyvyn elvytysopas (2018) sekä Näin aivot oppivat (2019).

Katso tallenne täyttämällä alla oleva lomake!

Käsittelemme tietojasi vastuullisesti ja tietosuojakäytänteidemme mukaisesti.