Viis hyvinvoinnista -sarja, kevät 2016

Osallistu ajankohtaiseen hyvinvointikeskusteluun yhdessä muiden asiantuntijoiden kanssa! Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämispalvelut järjestää hyvinvointialan esimiehille, yrittäjille ja muille asiantuntijoille maksuttoman, viisiosaisen keskustelusarjan.

– Hyvän ja arvokkaan vanhuuden turvaaminen ei ole rahakysymys. Se on pääosin ajattelutavan muutos, jonka tulisi puhaltaa koko palveluita tarjoavan organisaation läpi, tilaisuuden puheenjohtaja, FT Ulla Eloniemi-Sulkava sanoo.

Jokaisessa viidessä tilaisuudessa aiheeseen johdattee asiantuntijapuheenvuoro. Tilaisuudet järjestetään Helsingin yliopiston keskusta kampuksen tiloissa. Osallistuminen on maksutonta.

Muistisairaan ihmisen itsemääräämisoikeus ja käytännön tilanteiden ratkaisuja

Tiistai 19.1.2016 klo 8.30 – 10.00
Siltavuorenpenger 5, Minerva, k218

Kevätkauden ensimmäinen ajankohtaisteema käsittelee muistisairaiden ihmisten itsemääräämistä ja siitä nousevia käytännön kysymyksiä ja eettisiä ratkaisuja

Puheenjohtajana koulutuspäällikkö, gerontologian dosentti, FT Ulla Eloniemi-Sulkava.
Asiantuntijapuheenvuoro: Professori (emeritus), geriatri ja neurologi Raimo Sulkava.
8.30                     Tilaisuuden avaus ja johdatusta teemaan: Ihmislähtöisyydellä ja miten-tekemisellä vaihtoehtoinen toimintakulttuuri. Ulla Eloniemi-Sulkava
8.45                     Muistisairaan ihmisen itsemääräämisoikeuden kunnioittaminen on mahdollista. Raimo Sulkava
9.30                     Keskustelua, kysymyksiä ja verkottumista.

Lisätietoja: kirsi.lindqvist@helsinki.fi, p. 050 588 0750

Kevään muut tilaisuudet:

POTKUa hyvinvoinnin ja terveyden edistämiseen  – Päijät-Hämeen kokemuksia
Keskiviikko 2.3.2016 klo 14.00– 15.30
Asiantuntijapuheenvuoro PHSOTEY:n koulutusylilääkäri, LTT Risto Kuronen

Kompetenssia ja kestävyyttä 23.3.2016
Asiantuntijapuheenvuoro erikoistutkija, dosentti Arja Haapakorpi

Mindfullness työssä 20.4.2016
Asiantuntijapuheenvuoro mindfullness-ohjaaja, projektipäällikkö Mari Juote ja työnohjaaja, projektipäällikkö Marianne Terkki-Mallat

Hei nääksä mut?  – Asiaa lasten hyvinvoinnista 18.5.2016
Asiantuntijapuheenvuoro yliopistotutkija, KT Jaana Poikolainen