HY+ mukana Lahden Euroopan ympäristöpääkaupunki 2021 -hankkeessa

Lahti on valittu Euroopan ympäristöpääkaupungiksi 2021. HY+ on hankkeessa mukana yhteistyökumppanina ja toteuttaa ensi vuonna johdantokurssin Lahden alueen korkeakouluverkoston ja alueen ympäristö- ja kestävän kehityksen asiantuntijoiden kanssa.

HY+ sai 29.10.2020 myönteisen rahoituspäätöksen Ymmärrä ympäristöä – johdatus ympäristöalan ajankohtaisiin kysymyksiin -johdantokurssin toteuttamiseen. Johdantokurssi kokoaa yhteen lahtelaista ympäristöalan ja kestävän kehityksen korkeakouluosaamista yhdeksi opintokokonaisuudeksi, ja se sisältää monitieteisen näkökulman alueen ympäristö- ja kestävän kehityksen kysymyksiin ja alan tutkimukseen. Vuoden 2021 alussa avautuva verkkokoulutuskokonaisuus on avoin ja maksuton kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Lahden Euroopan ympäristöpääkaupunki 2021 -hankkeen tiedotustilaisuudessa 30.10.2020 julkaistiin muun muassa ensi vuoden merkittäviä tapahtumia sekä esiteltiin jo solmittuja yrityskumppanuuksia ja uusia ympäristöpääkaupungin projektirahoitusta saavia hankkeita. HY+ on mukana Lahden alueen korkeakoulutoimijoiden kanssa.

Lue lisää HY+:n Ymmärrä ympäristöä -johdantokurssista tämän linkin kautta.

Lisätietoja antaa:

Riitta Aho