Töissä.fi kertoo mihin yliopistosta valmistutaan

Opiskelijoille suunnatulla töissä.fi-sivustolla on nyt uutta dataa yliopistoista valmistuneiden työllistymisestä ja työtehtävistä. Sivustoa on päivitetty syksyllä 2014 kerätyllä uraseurantatiedolla.

Palvelusta voi hakea tietoa yli 800 pääaineen tai koulutusohjelman nimellä. Erilaisia ammatteja tai tehtävänimikkeitä on yli 3000. Tiedot palveluun on saatu yliopistojen tekemistä uraseurantakyselyistä ja aineistossa on nyt yli 15 000 vastaajaa.

Kun mukaan saatiin nyt ensimmäistä kertaa tiedot myös Aalto-yliopistosta ja Lapin yliopistosta, ainoat puuttuvat yliopistot ovat Taideyliopisto ja Maanpuolustuskorkeakoulu.

Jätä sivustolle oma kertomuksesi

Sivustolta voi myös lukea valmistuneiden kirjoittamia kuvauksia, joissa he kertovat työstään ja antavat vinkkejä opiskelijoille. Kertomuksia on tällä hetkellä jo yli neljäsataa ja niiden määrä kasvaa tasaisesti. Kuka tahansa korkeakoulusta valmistunut voi jättää sivustolle oman kertomuksensa.

Töissä.fi-sivusto auttaa opiskelijoita hahmottamaan omia uranäkymiään ja tarjoaa tietoa koulutusvalintojen tueksi. Yliopistoissa opiskelevien tai lukiolaisten lisäksi sivusto sopii hyvin myös alan vaihtajille. Opettajat ja ohjaajat voivat käyttää sivustoa uraohjauksen välineenä.

Töissä.fi on kehitetty Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämispalveluissa Euroopan sosiaalirahaston tuella.
Kehittämistyö jatkuu vuosina 2015–2018 ESR-rahoituksella ja työn painopisteenä on sivuston vahvistamisen ja laajentamisen lisäksi sen käyttö uraohjauksen välineenä. Yhteistyökumppanina on Jyväskylän yliopiston opettajankoulutuslaitos.