FI | SV | EN

Vastuullinen viestintä ja läpinäkyvä brändi

Koulutus auttaa hyödyntämään vastuullisuusviestintää organisaation strategisena työkaluna.

Vastuullisuusviestinnällä tehdään organisaation eettistä toimintaa näkyväksi. Organisaation on osattava viestiä arvoistaan ja vastuullisuudestaan suunnitelmallisesti, uskottavasti ja merkityksellisesti. Kuluttajadialogi ja organisaation sisäinen viestintä ovat vastuullisuusviestinnän keskiössä.

Tästä koulutuksesta organisaatio saa käytännön vinkkejä vastuullisen viestinnän kehittämiseen ja toteuttamiseen.

Hyöty ja keskeiset tavoitteet 

Vastuullinen viestintä on keskeinen osa kestävää yritysten ja muiden organisaatioiden toimintaa. Vastuullisen viestinnän toteuttaminen edellyttää eettistä viestintää ja läpinäkyvää brändinrakentamista. On tärkeää ymmärtää, mille periaatteille vastuullinen viestintä rakentuu. 

Koulutuksessa osallistujat oppivat, millainen organisaation viestintä on sekä kestävää että läpinäkyvää. Koulutuksessa perehdytään muun muassa kuluttajadialogiin ja luottojoukkojen rakentamiseen hybridimedian maailmassa, viestinnän eettisyyden tunnuspiirteisiin, särkymättömän organisaatioviestinnän periaatteisiin ja uudenlaisen vaikuttamisen tapoihin, kuten yritysaktivismiin.

Koulutuksessa kehitetään viestinnän osaamista osallistavan ja moniäänisen organisaatioviestinnän sekä kestävän brändin toteuttamiseksi. Koulutuksessa on paljon käytännön esimerkkejä ja annetaan vinkkejä osallistamiseen, vastuullisen viestinnän kehittämiseen ja sen monikanavaiseen toteuttamiseen.

Ennen kaikkea osallistujat oppivat, miten vastuullisuusviestintä valjastetaan organisaation strategiseksi työkaluksi.

Kenelle 

Koulutus on tarkoitettu viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille. Koulutus sopii hyvin myös niille, jotka haluavat laajentaa osaamistaan kestävyyden ja vastuullisuuden teemoista ja työskentelevät organisaatiossa jossakin seuraavista tehtävistä:   

  • esihenkilö, päällikkö, johto 
  • henkilöstön ja organisaation kehittäjä  
  • asiantuntija tai hallinnon ammattilainen

Esimerkki koulutuksen sisällöstä

1. koulutuspäivä

  • Hybridi mediamaisema, alustatalous ja viestintä kompleksisessa maailmassa 
  • Vastuullisuusviestintä meillä ja muualla: peilataan ennakkotehtävän tuloksia toisiin sekä avataan kyselyn taustaoletuksia 
  • Mitä on läpinäkyvä viestintä 
  • Organisaation luottojoukkojen rakentaminen 
  • Oman organisaation kehittäminen – kestävyys toiminnaksi – miten viestintä edistää tätä. Eväät omaan viestinnän kehittämiseen.
  • Case puheenvuoro

2. koulutuspäivä

  • Viestinnän etiikka 
  • Kuluttajadialogin ja vastuullisen brändin rakentaminen: tutkimustuloksia   
  • Osallistavan viestinnän toteuttaminen: esimerkki kaupunkiorganisaatiosta 
  • Yritysaktivismi / toimitusjohtaja-aktivismi 
  • Kestävä sidosryhmäyhteistyö: esimerkki yritysorganisaatiosta 
  • Omat opit käytäntöön – miten eteenpäin viestinnän kehittämisen kanssa
  • Case puheenvuoro

Koulutuksessa hyödynnetään verkko-oppimisalustaa, toiminnallisia menetelmiä sekä sosiaalisen median välineitä osallistujien ja heidän organisaatioidensa tarpeiden mukaan.

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

5 vinkkiä aivojen ylikuormituksen ehkäisyyn – näin luot terveellisemmän työympäristön
Aivojen hyvinvointi työssä ja oppimisessa on keskeinen tekijä kokonaisvaltaiselle hyvinvoinnille. Oikeanlainen työtila yhdessä säännöllisen liikkumisen […]
Digitaidot varhaiskasvatuksessa ja esiopetuksessa – miksi niihin olisi hyvä panostaa?
Digitaalisuus ja erilaisten uusien teknologioiden käyttö on lisääntynyt yhteiskunnassa viimeisten vuosien aikana hyvin nopeasti. Kännykät […]
Farmasian erikoistumiskoulutukset 2024: haku on käynnistynyt
Haku syksyllä 2024 alkaviin farmasian erikoistumiskoulutuksiin käynnistyi 14. helmikuuta. Farmasian erikoistumiskoulutukset on tarkoitettu proviisoreille ja […]