FI | SV | EN

DigiKouluttaja 1 – verkkokoulutusten pedagoginen ja oppijakeskeinen suunnittelu

Koulutuksessa opitaan verkkosuunnittelun ja oppimismuotoilun perusteet, jotka valmentavat oman verkkokoulutusjakson suunnitteluun.

Ohjattu työskentely verkossa keskittyy verkkopedagogisiin periaatteisiin ja valmentaa oman verkkokoulutusjakson tuottamiseen ja kehittämiseen. Koulutus auttaa toteuttamaan oppijakeskeisiä ja pedagogiseen tutkimukseen perustuvia koulutuksia verkossa. Kouluttajan ohjauksessa päästään yhdessä kehittämään organisaation verkkokoulutusten käytänteitä ja laatua.

Koulutuksesta järjestetään myös avoin toteutus, johon voivat osallistua yksittäiset osallistujat: DigiKouluttaja – Verkkokoulutusten pedagoginen ja oppijakeskeinen suunnittelu

KENELLE

DigiKouluttaja 1 on suunnattu yritysten ja yhteisöjen koulutushenkilöstölle, HR-henkilöille sekä koulutusten suunnittelijoille. Myös opetustoimen henkilöstö kuuluu tämän koulutuksen kohderyhmään.

SISÄLLÖT

  • Verkko-oppimisen muotoiluprosessi ja työvaiheet
  • Verkko-oppimisen lajityypit
  • Motivaatio ja kohderyhmäajattelu
  • Verkkoaktiviteetit
  • Vuorovaikutus ja läpäisyaste
  • Verkkokurssien rakenne

Koulutuksen sisällöt voidaan räätälöidä tilaajan tarpeiden mukaan.

HYÖDYT

  • Vahva perusta: Verkossakin oppiminen on psykologinen prosessi, ei rakettitiedettä vaan ihmistiedettä. Koulutus antaa valmiudet soveltaa psykologian periaatteita verkko-oppimisen toteutuksessa.
  • Pedagogisia välineitä: Koulutus antaa pedagogisia välineitä verkkokoulutuksen laatimiseen. Sisällöissä keskitytään motivaation, vuorovaikutuksen, modulaarisuuden sekä sisällöntuotannon näkökulmiin.
  • Käytännön työkaluja: Koulutus perustuu oppimismuotoilun oppijakeskeiseen työtapaan. Se tarjoaa käytännön työkaluja laadukkaaseen oppimismuotoiluun: kuka, miksi, mitä ja miten? Työkalut ja prosessi auttavat soveltamaan opittua yhä uusiin konteksteihin.
  • Polun alku: Koulutuksen aikana osallistujat pääsevät työstämään omaa oppimistilannettaan ja oman organisaation verkkokoulutusta. Työ jatkuu koulutuksen jälkeen viimeisimmällä tutkimustiedolla ja käytännön työkaluilla varustautuneena.

TOTEUTUSTAPA

Koulutus voidaan toteuttaa kokonaan verkko-oppimisympäristössä tai monimuotokoulutuksena. Koulutuksen arviointi perustuu pääosin vertaisarvioinnille, jota tehdään moduulikohtaisissa oppimistehtävissä. Kouluttaja ohjaa osallistujia verkkokeskustelun sekä lopputehtävästä annettavan suullisen palautteen avulla. Koulutukseen sisältyy tyypillisesti aloitus- ja päätöskokoontumiset sekä viisi tunnin mittaista webinaaria, joissa työstetään moduulien aiheita ohjatusti keskustellen.

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

Matemaattiset taidot kehittyvät tiiviissä vuorovaikutuksessa ympäristön kanssa, niin kotona kuin varhaiskasvatuksessa. Perustaitojen oppiminen toteutuu parhaiten,

Matemaattiset taidot kehittyvät tiiviissä vuorovaikutuksessa ympäristön kanssa, niin kotona kuin varhaiskasvatuksessa. Perustaitojen oppiminen toteutuu parhaiten,…

Oletko Helsingin yliopiston alumni? Haluamme tukea sinua jatkuvassa oppimisessa ja ammatillisessa kehittymisessä. HY+ tarjoaa sinulle

Oletko Helsingin yliopiston alumni? Haluamme tukea sinua jatkuvassa oppimisessa ja ammatillisessa kehittymisessä. HY+ tarjoaa sinulle…

Uusi valtakunnallinen varhaiskasvatuksen ruokailusuositus ja varhaiskasvatussuunnitelma edellyttävät pedagogiselta henkilöstöltä uudenlaisia taitoja ja työkaluja. Lasten terveysongelmat

Uusi valtakunnallinen varhaiskasvatuksen ruokailusuositus ja varhaiskasvatussuunnitelma edellyttävät pedagogiselta henkilöstöltä uudenlaisia taitoja ja työkaluja. Lasten terveysongelmat…