Hybridivaikuttaminen ja viestinnällisten kriisien ennakointi

Turvallisuus- ja toimintaympäristö ovat  Suomessa muuttuneet pysyvästi. Hybridivaikuttamisen tuntemisesta on tullut keskeinen osa kansalaistaitoja. Uudenlaisessa turvallisuustilanteessa meidän kaikkien pitää kyetä medialukutaidon rinnalla tuntemaan informaatiovaikuttamisen keinoja, jotta niihin voidaan reagoida oikealla tavalla. Tiedätkö, miten oma organisaatiosi voi varautua informaatiovaikuttamiseen? Tule mukaan varmistamaan, että tietosi ovat ajan tasalla.

Ajankohta

5.11.2024

Toteutustapa
Lähiopetus
Paikka
Helsinki
490  (+alv/vat 25.5%)
(yht. 614,95 )

Viestinnällä pyritään aina vaikuttamaan vastaanottajaan jollain tavalla. Informaatiovaikuttaminen on pahantahtoista viestintää, jolla pyritään negatiivisiin vaikutuksiin. Informaatiovaikuttamiseen voi ja pitää varautua.

Koulutuksessa pureudutaan siihen, miten viestinnällisiä kriisejä voi ennakoida varautumalla informaatiovaikuttamiseen. Aihetta käsitellään tutkitun tiedon ja käytännönläheisten esimerkkien avulla.

KENELLE

Koulutus on tarkoitettu niille, jotka haluavat päivittää ajantasalle ymmärrystään uudenlaisista viestintäympäristön ilmöistä. Se on suunnattu  viestinnän, markkinoinnin ja HR:n ammattilaisille sekä organisaatioiden johdolle ja esihenkilöille. Se sopii myös kaikille muille aiheesta kiinnostuneille.

HYÖDYT JA TAVOITTEET

Koulutuksessa opit:

• ymmärtämään hybridi- ja intormaatiovaikuttamisen tavoitteet
  • tunnistamaan erilaiset ilmiöt ja keinot, kuinka häirintää tehdään viestinnällä
  • varautumaan informaatiovaikuttamiseen
  • ymmärtämään yhteisen tilanneymmärryksen luomisen merkityksen.

TOTEUTUS
Koulutuspäivä koostuu asiantuntijan alustuksista ja keskustelusta yhdessä ja pienryhmissä.

SISÄLTÖ

Koulutuspäivä 5.11.2024 klo 9.30−16

• Informaatiovaikuttamisen lähtökohdat
  • Uusien viestinnällisten ilmiöiden tunteminen
  • Mitä voidaan tehdä vaikuttamisen estämiseksi

KOULUTTAJAT JA VALMENTAJAT
Koulutuksen asiantuntijana toimii VTT, KTM Maarit Pedak, kriisiviestinnän ja -johtamisen asiantuntija ja kouluttaja.

ILMOITTAUDU / HAE

Ilmoittaudu viimeistään 21.10.2024

LISÄTIETOA

Koulutus on osa Comma-koulutusohjelmaa ja kaikki aiheesta kiinnostuneet ovat tervetulleita ilmoittautumaan mukaan.

Ilmoittautuminen
Ajankohta

5.11.2024

490  (+alv/vat 25.5%)
(yht. 614,95 )

!

Ilmoittaudu viimeistään 21.10.

Koulutuksen hinta sisältää aamu- ja iltapäiväkahvin.

Koulutus on osa Comma-koulutusohjelmaa.

Minna Ristimäki
minna.ristimaki@hyplus.fi
Suvi Auvinen
suvi.auvinen@hyplus.fi

Tämä koulutus on räätälöitävissä organisaatiollesi. Ota yhteyttä!

Tutustu myös näihin