HY+ Kuntamarkkinoilla: Kouluta kuntasi tulevaisuuteen

Kuntamarkkinat järjestetään jälleen 12.–13.9.2018. Myös HY+:n asiantuntijat ovat mukana kertomassa kuntasektorille suunnatuista koulutusmahdollisuuksista. HY+ on kokenut koulutuskumppani, joka on kouluttanut suuren muutoksen edessä olleita julkishallinnon johtoryhmiä.

Kuntien toimintaympäristö on muutoksessa tulevaan SOTE-uudistukseen valmistautumisen seurauksena. Muuttuvassa toimintaympäristössä esimiestyössä kohdataan uusia haasteita. Esimiesten täytyy kyetä johtamaan, vaikka he joutuvat itsekin toimimaan hyvin epävarmassa toimintaympäristössä.

Esimiestyön lisäksi muutos luo haasteen kuntien viestinnälle, mikä kohdistuu sekä kunnan henkilöstöön että kuntalaisiin. Kuntalaiset halutaan osallistaa päätöksentekoon, mihin tarvitaan uudenlaisia viestintäkeinoja. Onnistuneella viestinnällä rakennetaan kunnasta positiivinen kuva ja ylläpidetään kunnan elinvoimaisuutta.

Niin kunnan johtotehtävissä toimivien, viestintätyötä tekevien kuin kaikissa muissakin tehtävissä työskentelevien on saatava mahdollisuus kehittää osaamistaan, jotta kunta pystyy kohtaamaan uudet haasteet. HY+ tarjoaa koulutusta johtamisen, ohjauksen ja kehittämisen, opetuksen ja oppimisen, hyvinvoinnin ja ympäristön sekä viestinnän aloilta. HY+:n Kuntamarkkinoiden messuosastolla voi tutustua ja keskustella omalle kunnalle oikeanlaisista koulutusratkaisuista.

Kuntamarkkinainfo

Ajankohta: 12.–13.9.2018

Paikka: Helsinki, Kuntatalo, K-kerros, osasto S.56

Eri koulutusalojen erityisasiantuntijat päivystävät HY+:n osastolla seuraavasti:

• Viestintä, ke 12.9. klo 10–12
  • Opetus, oppiminen ja digitaalisuus, ke 12.9. klo 13–16