HY+ ja Aalto EE yhteistyöhön: Opetus- ja innovaatio-osaamista kansainvälisille asiantuntijoille

Lyhyet koulupäivät, vähän läksyjä ja harvoin kokeita, pienet erot ja loistavat oppimistulokset. Tässä yhtälö, jota maailmalla ihaillaan. Nyt kaksi suomalaista yliopistoa ovat yhdistäneet voimansa ja järjestävät ohjelman koulujen johtamisen ja oppimisen parhaista käytännöistä sekä tuoreista ilmiöistä. Se sopii niin kansainväliselle kuin kotimaisellekin yleisölle.

Oppimisen asiantuntijoille, opettajille ja koulujen johtajille esitellään opetusalan johtajuutta tuoreista näkökulmista kuuden päivän ajan Helsingissä marraskuun lopulla.

Koulutusohjelman johtaja Anna-Maija Ahonen Aalto EE:stä uskoo, että koulutus on ainutlaatuinen maailmassa.

– Ohjelmassa yhdistyvät Helsingin yliopiston maailman paras pedagogiikkaosaaminen sekä Aalto-yliopiston palvelumuotoilun, johtamisen ja suunnittelun osaaminen, tiivistää Anna-Maija Ahonen.

Leikki ja luovuus ovat Suomen vahvuuksia

Suomalaista koulua kelpaa esitellä maailmalle. Sen vahvuutena ovat leikkiminen ja luovuus, joka meillä on nähty keskeisenä lasten oppimisessa. Koulutusjärjestelmän innovatiivisuus on kuitenkin luokkahuonetta isompi asia.

– Suomalainen koulutus kiinnostaa maailmalla enemmän kuin koskaan. Olemme järjestäneet Helsingin yliopistoon Eduvisit-vierailuja lähes kymmenen vuoden ajan. Kysyntä on kasvanut niin suureksi, että uusi laajasti oppimista, oppimisympäristöjä ja johtamista esittelevä koulutuspaketti tulee todelliseen tarpeeseen, sanoo Anna Rantapero-Laine Helsingin yliopiston HY+:sta.

Koulutuksen pääpuhujina ovat pedagogiikan, johtamisen ja palvelumuotoilun asiantuntijat, muun muassa viisi professoria sekä robotiikan ja positiivisen psykologian erityisasiantuntijoita. Luentojen ja työryhmätyöskentelyn lisäksi osallistujat tutustuvat myös koulumaailmaan ja suomalaisen lapsen koulupäivään.

Aalto University Executive Education Oy
Aalto University Executive Education tarjoaa korkealaatuisia liikkeenjohdon kehittämispalveluja (Aalto EE) ja asiantuntijoiden täydennyskoulutusta (Aalto PRO) sekä palveluita yrittäjyyden kehittämiseksi (Aalto ENT). Monipuolisessa kokonaisuudessa yhdistyvät käytännön osaaminen ja Aalto-yliopiston uusin tutkimustieto.

Yhtiön vahvuuksia ovat globaali toimintamalli ja monipuolinen tarjonta. Suomen ja Singaporen lisäksi Aalto EE tarjoaa ohjelmia Puolassa, Ruotsissa, Etelä-Koreassa, Taiwanissa, Kiinassa, Indonesiassa, Iranissa sekä Baltiassa ja Venäjällä. Aalto University Executive Educationilla on kolme arvostettua laatuleimaa eli akkreditointia: AACSB, AMBA ja EQUIS. Se kuuluu näin ollen maailman instituutioista koostuvaan 0,5 prosentin parhaimmistoon.

Helsingin yliopisto Koulutus- ja kehittämispalvelut HY+

Helsingin yliopisto Koulutus- ja kehittämispalvelut HY+ tarjoaa kaikille vaikuttavaa, ajankohtaista ja käytännönläheistä koulutusta ja kehittämistä. Palvelumme perustuvat ehdottoman huippuosaamiseen, sillä Helsingin yliopisto kuuluu maailman 100 parhaan yliopiston joukkoon.

HY+ tuulettaa koko yhteiskuntaa uusilla ajatuksilla ja huippututkimuksella. Monipuolisessa ja jatkuvasti kehittyvässä koulutustarjonnassamme yhdistyvät tieto ja tiede sekä työelämää varten sovellettu käytännön osaaminen. Aikuiskoulutuksen ja täydennyskoulutuksen lisäksi kehitämme yhdessä kumppaneidemme kanssa yrityksiä, kuntia ja muiden organisaatioiden osaamista sekä vastaamme Helsingin yliopiston kansainvälisestä koulutusviennistä.

Creative students play in the world’s best school »