FI | SV | EN
Asiakastarina:

Talent Base

Talent Basen konsulttien valmennus

Talent Base on vuonna 2007 perustettu digitaalisia palveluja tarjoava konsulttiyritys, jossa työskentelee yli 60 asiantuntijaa. Yrityksen toimintamallina on yhdistää liiketoiminta, käyttäjäkokemus, data ja teknologia digitaalisiksi palveluiksi. Talent Basessa työskennellään teknologioiden ja työkalujen toimittajista riippumattomina, ja kaikki ratkaisut suunnitellaan asiakkaan liiketoiminnan lähtökohdista.

Talent Basen asiantuntijat työskentelevät usein haastavissa hankkeissa, jotka aiheuttavat monia muutoksia asiakasorganisaatioissa. ”Halusimme kehittää koulutuksen avulla vahvan yhteisen pohjan siihen, miten voimme menestyksellisesti toimia muutoksen ajureina ja auttaa asiakkaitamme saavuttamaan tavoitteensa”, kertoo Talent Basen Competence Development Lead Taru Väre.

Talent Basessa haluttiin konsulttien tuntevan erilaiset organisaatiokulttuurit, näkevän eron virallisen ja epävirallisen kulttuurin välillä ja tietävän minkälainen viestintä ja toimintatyyli muutoksessa ovat tarpeen milloinkin. Lisäksi haluttiin vahvistaa monipuolisesti erilaisten vaikuttamisen työkalujen hallintaa.

Toteutimme Talent Baselle keväällä 2018 Konsultti muutosagenttina -valmennuksen, jonka pääpainona oli muutokseen vaikuttaminen ja sen hallinta organisaatiossa. Tavoitteena oli antaa kokeneille konsulteille konkreettisia työkaluja ja coachausta fasilitointimenetelmien soveltamiseen eri tilanteissa. Valmennukseen osallistuivat Talent Basen henkilöstöstä ensin ne, joiden työrooliin muutoksen ajurina toimiminen erityisesti kuuluu.

Valmennus rakentui ennakkokartoituksesta, neljästä kokopäiväisestä työpajasta ja niihin liittyvistä ennakko- ja välijakson tehtävistä. Oppimista tapahtui sekä valmennuspäivinä että niiden välillä, kun osallistujat kehittivät ja sovelsivat työpajan asioita suhteessa omiin työprojekteihin ja asiakaskohtaamisiin. ”Oppimisesta muodostui prosessi, jonka aikana uusien oivallusten määrä kasvoi loppuun saakka. Valmennuksen viimeinen päivä koettiin erityisen hyödylliseksi”, Väre kuvailee valmennusprosessia.

Valmennuksen käytyään osallistujat nostivat esiin fasilitointi- ja coachingmenetelmien tärkeyden konsultointityössä, ja valmennus auttoi kasvattamaan näitä taitoja käytännössä. ”Osallistujat saivat lisää varmuutta erilaisiin asiakaskohtaamisiin ja työtilanteisiin. Valmius hyödyntää erilaisia työkaluja näissä tilanteissa kasvoi myös”, Väre kuvailee valmennuksen hyötyjä. ”Tätä kautta voimme auttaa asiakkaitamme vieläkin paremmin ja lisätä työtyytyväisyyttä”, hän lisää.

Kiinnostuitko yhteistyöstä? Organisaatiokohtainen, vain teidän tarpeisiinne suunniteltu koulutus on keino kehittyä juuri siinä ja siellä, missä sinä tai organisaatiosi haluatte. Ota yhteyttä ja kysy lisää.

Tutustu myös muihin koulutuksiin ja valmennuksiin, joita olemme viime aikoina toteuttaneet asiakkaillemme.

Kiinnostuitko? Tutustu räätälöityihin koulutuksiimme!

Lisää asiakastarinoita