FI | SV | EN

Comma vastaa viestinnän johtamisen ja kehittämisen haasteisiin

Viestinnän ja markkinoinnin maailma on murroksessa. Perinteiset markkinointiviestinnän menetelmät eivät yksin riitä vaikuttavan viestinnän rakentamiseen. Organisaatiot kaipaavat viestinnältään ja markkinoinniltaan enemmän. Viestinnän johtaminen edellyttää uusia taitoja ja uusinta tietoa viestinnän ja markkinoinnin alalta.  

Comma – viestinnän johtamisen koulutusohjelma tarjoaa juuri tätä: tutkittuun tietoon ja asiantuntijuuteen pohjautuvia kokonaisuuksia, jotka auttavat kehittymään viestinnän johtamisessa ja kehittämisessä. 

Syksyllä alkavassa uudistuneessa Comma 19 -koulutusohjelmassa paneudutaan moderniin viestintäosaamiseen. Viestijän on osattava vastata monimutkaisiin haasteisiin, joita tämä niin sanottu totuuden jälkeinen aika on tuonut tullessaan. Tämän päivän viestintäympäristössä vedotaan yhä useammin tunteisiin ja mielipiteisiin faktojen sijasta. Viestintä hybridissä mediaympäristössä onkin nostettu yhdeksi ensimmäisistä Comma 19 -koulutuksen sisällöistä. Luotettava viestintä on avainasemassa yhteiskunnallisen luottamuksen ylläpitämisessä. Viestijän tehtävänä on varmistaa, että organisaation viestintä on eettisesti kestävällä pohjalla ja rakentaa luottamusta. 

Toinen tärkeä teema on asiakkuusviestintä. Tarvitaan lisää viestinnän osaajia, jotka ymmärtävät asiakkaiden tarpeita syvällisesti sekä hallitsevat asiakaskokemuksen johtamisen ja asiakasviestinnän salat. Brändi saa voimaa asiakasymmärryksestä, ja yksi keskeinen kysymys on, miten johtaa asiakkuuksien viestintää. Lisäksi pohdimme, miten rakentaa ja ylläpitää luottamusta organisaatioon ja tukea samalla sen kaupallisia tavoitteita. 

Viestinnän johtamisessa on myös tunnettava uusi työkaveri: tekoäly. Tekoälystä on tulossa yhä tärkeämpi apuväline viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille. Mutta tunnetko tämän potentiaalisen työkaverin kyvyt ja mahdollisuudet? Tiedätkö, miten voit ”kouluttaa” ja ”opettaa” tekoälyn toimimaan oman organisaatiosi viestinnän hyväksi ja samalla kehittää sen eettistä osaamista? 

Nostan vielä yhden teeman mukaan Commaan: vastuullisuusmaine. Vastuullisuus ei enää rakennu puheilla, vaan se vaatii konkreettisia tekoja. Organisaatioiden on oltava valmiita näyttämään, mitä ne tekevät vastuullisuuden eteen, sillä näitä tekoja arvioidaan viestinnän areenoilla entistä näkyvämmin mm. regulaation vuoksi. Millä keinoin rakennat systemaattisesti oman organisaatiosi vastuullisuusmainetta?  

Näitä ja paljon muuta saat Comma-ohjelmasta. Lupaan, että Comma tarjoaa sinulle tiiviitä yhteyksiä tiedemaailmaan sekä viestintäammattilaisuuden huippuihin sekä ainutlaatuisen paketin ajankohtaista tietoa ja työkaluja viestinnän johtamiseen. Commassa arvostetut sisällöt ja toimintatavat, kuten vertaiskeskustelut ja oman työn kehittämisen tehtävät säilyvät edelleen mukanamme. Kun kaipaat suuntaa, osaamista ja ammattitaitoa modernin viestinnän johtamiseen ja kehittämiseen, tule mukaan uudistamaan osaamistasi ja kehittämään itseäsi kanssamme! 

Teksti: Outi Ihanainen-Rokio, FT, Comman uusi koulutusohjelman johtaja 

Outi on toiminut Helsingin yliopiston organisaatioviestinnän työelämäprofessorina ja on perehtynyt asiantuntijaorganisaatioiden johtamiseen niin tutkimuksessaan kuin työurallaan. Hänellä on yli 10 vuoden kokemus henkilöstöjohtamisesta sekä osaamisen kehittämisen johtamisesta. 

Suosituimmat sisällöt

Uusimmat Blogit

Lue seuraavaksi