FI | SV | EN

Ryhmänohjaajana lukiossa

Lukion ryhmänohjaaja on tärkeässä asemassa tukemassa lukiolaisen kasvua ja kehittymistä. Hyvinvoiva lukiolainen kasvaa osaavassa ja hyvässä ohjauksessa sekä arvostavassa ja innostavassa opiskeluilmapiirissä aktiiviseksi yhteiskunnan jäseneksi. Siihen hän tarvitsee lukion aikuisten tukea ja hyvin toimivaa opiskeluryhmää.

Kenelle

Koulutus on suunnattu lukioissa toimiville ryhmänohjaajille.

Hyödyt

Koulutus tarjoaa tietoa, välineitä ja tukea ryhmänohjaajana toimiseen ja opiskelijan kohtaamiseen lukion arjessa. Koulutuksessa voidaan työstää ryhmänohjauksen lukuvuosikelloa tai suunnitella ryhmänohjaustuokioiden sisältöjä.

Koulutuksen teemoja ovat muun muassa:

  • Mitä asioita Lops tuo ohjaukseen ja mitä se tarkoittaa ryhmänohjaajan näkökulmasta
  • Ohjaus lukion yhteisenä toimintana: Mikä on ryhmänohjaajan rooli ohjauksen kokonaisuudessa?
  • Opiskelijan kokonaisvaltainen kohtaaminen
  • Opiskelijalähtöisen ohjauksen keinoja ja välineitä ryhmänohjaukseen
  • Case-työskentelyä pienryhmissä: työskentelyn kautta saadaan käytännön välineitä ja ideoita ryhmänohjaajana toimimiseen ja ohjauksen toteuttamiseen erilaisissa tilanteissa.

Rakenne ja sisältö

Koulutus järjestetään kahdessa osassa (0,5 + 0,5 päivää) vuorovaikutteisena ja toiminnallisena lähi- tai etäkoulutuksena. Sisältöä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan toiveiden mukaisesti.

Kouluttaja

HY+:n kouluttajat ovat alan huippuosaajia, joilla on myös vahva pedagoginen osaaminen.

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

Lapselle kielen merkitys on kiistaton, sillä se luo pohjan ajattelulle, havaitsemiselle, tuntemiselle ja vuorovaikutukselle. Kielen

Lapselle kielen merkitys on kiistaton, sillä se luo pohjan ajattelulle, havaitsemiselle, tuntemiselle ja vuorovaikutukselle. Kielen…

Valmentava johtaminen koki aikamoisen renessanssin koronapandemian myötä. Kun työtä oli pakko alla kuin alalla tehdä

Valmentava johtaminen koki aikamoisen renessanssin koronapandemian myötä. Kun työtä oli pakko alla kuin alalla tehdä…