FI | SV | EN

Hyvinvoiva lukiolainen

Valmennuksen tavoitteena on vahvistaa lukion henkilöstön ammatillista osaamista mielen hyvinvoinnista voimavarana sekä löytää keinoja opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opiskelua edistävien taitojen tukemiseen.

Valmennuksessa keskitytään opiskelijoiden hyvinvoinnin edistämiseen sekä mielenterveysongelmien tunnistamiseen ja ehkäisyyn riittävän ajoissa. Lisäksi tavoitteena on opiskelijahuollon, ryhmänohjaajien, muun opetushenkilöstön ja verkostojen hyvinvointia edistävien yhteistyömuotojen kehittäminen ja juurruttaminen oppilaitoksiin.

TAVOITTEET

Valmennuksen tavoitteena on vahvistaa lukion opetus- ja opiskelijahuoltohenkilöstön ammatillista osaamista mielen hyvinvoinnista voimavarana sekä löytää keinoja opiskelijoiden hyvinvoinnin ja opiskelua edistävien taitojen tukemiseen.

Lisäksi tavoitteena on opiskelijahuollon, ryhmänohjaajien, muun opetushenkilöstön ja verkostojen hyvinvointia edistävien yhteistyömuotojen kehittäminen ja juurruttaminen oppilaitoksiin.

SISÄLTÖJÄ

  • Lukiolaisten mielenterveys ja sen tukeminen
  • Turvallinen ryhmä mielen hyvinvoinnin tukena: turvallinen ryhmä, ryhmän kehitysvaiheet, ryhmäyttämiskeinoja
  • Tunnetaidot ja kohtaava vuorovaikutus: tunnetyöskentelyn menetelmät, tunnetaitojen soveltaminen omaan opetukseen tai kohtaamisiin
  • Hyvinvointiosaaminen – sinnikkyys yllätysten ja muutosten maailmassa
  • Motivaation ja opiskeluinnostuksen tukeminen ja yhteys hyvinvointiin
  • Oppimaan oppimisen ja opiskelutaitojen tukeminen
  • Pedagoginen herkkyys ja opettajan vuorovaikutus

LAAJUUS

Valmennus voi sisältää esimerkiksi kaksi lähipäivää tai kolme iltapäivää sekä työskentelyä välijaksoilla. Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

Lapselle kielen merkitys on kiistaton, sillä se luo pohjan ajattelulle, havaitsemiselle, tuntemiselle ja vuorovaikutukselle. Kielen

Lapselle kielen merkitys on kiistaton, sillä se luo pohjan ajattelulle, havaitsemiselle, tuntemiselle ja vuorovaikutukselle. Kielen…

Valmentava johtaminen koki aikamoisen renessanssin koronapandemian myötä. Kun työtä oli pakko alla kuin alalla tehdä

Valmentava johtaminen koki aikamoisen renessanssin koronapandemian myötä. Kun työtä oli pakko alla kuin alalla tehdä…