Vuorovaikutustaitojen merkitys on korostunut suomalaisessa työelämässä viimeisten vuosikymmenten aikana. Työelämän asiantuntijoilta vaaditaan yhä parempia vuorovaikutustaitoja, ja kansainvälistyminen nostaa vaatimustasoa edelleen. Asiantuntijuuteen liittyy täsmällisyyteen pyrkivä ”faktat edellä” -viestintä, mutta sen rinnalla tärkeitä taitoja ovat myös empatian ja tunteiden käyttö sekä vaikuttamistaidot.
Vaikuttava vuorovaikutus kokouksissa ja neuvotteluissa, oman idean myyminen, toisten ihmisten innostaminen sekä taito kuunnella ja antaa palautetta rakentavasti ovat työelämän perustaitoja. Ne tehostavat ja parantavat työn tuloksellisuutta. Tässä koulutuksessa tutustut vuorovaikutuksen perusrooleihin ja opit itsestäsi vuorovaikuttajana.
Koulutuksen hyödyt
Koulutuksessa kehität:
- ammatillisia viestintä- ja vuorovaikutustaitojasi
- itsetuntemustasi viestijänä ja vuorovaikuttajana
- kuuntelutaitojasi
Lisäksi opit:
- vaikuttamaan erilaisten viestintätyylien avulla
- antamaan palautetta hyödyllisellä tavalla sortumatta helppoihin virheisiin
- vaikuttamaan ja edistämään asioita ilman muodollista auktoriteettiasemaa
- myymään ideasi tehokkaasti
- innostamaan muita viestinnän avulla
- hoitamaan hankalia kohtaamisia ammatillisesti ja läsnäolevasti
Kenelle
Koulutus on suunnattu kaikille asiantuntijatehtävissä toimiville, joiden työnkuvaan kuuluu vuorovaikutus, yhteydenpito ja viestintä eri sidosryhmien kesken.