FI | SV | EN

Perusopetuksen uudistuva päättöarviointi

Valmennuksessa perehdytään siihen, millaisia muutoksia uudistuva perusopetuksen arviointi edellyttää paikalliseen opetussuunnitelmaan, ja annetaan käytännön työvälineitä arviointikäytänteiden kehittämiseen.

Perusopetuksen opetussuunnitelman perusteiden täsmennetty arviointiluku (luku 6) on otettu käyttöön elokuussa 2020. Myös päättöarviointi on uudistettu kokonaisuudessaan, ja uudet kriteerit tulevat käyttöön vuosiluokille 7–9 elokuussa 2021. Päättöarvioinnin kriteereiden käyttöönoton yhteydessä koulujen on syytä tarkistaa oppiainekohtaisesti oppilaan oppimisen tavoitteiden ja sisältöjen vuosiluokkaistaminen.

Valmennuksemme on suunniteltu tukemaan perusopetuksen arvioinnin kokonaisuudistusta (2020–2022). Valmennuksessa selkiytetään, millaisia muutoksia uudistuva perusopetuksen arviointi edellyttää paikalliseen opetussuunnitelmaan, ja annetaan käytännön työvälineitä arviointikäytänteiden kehittämiseen.

Valmennuksessa käsitellään mm. seuraavia teemoja tilaavan organisaation tarpeiden mukaisesti:

  • Mitä tarkoitetaan koulun arviointikulttuurilla ja sen kehittämisellä?
  • Miten tavoitteet liittyvät arviointiin?
  • Miten vuosiluokkaistetut tavoitteet, sisällöt ja erilaiset taidot, kuten työskentelytaidot ja laaja-alaisen osaamisen taidot, otetaan arvioinnissa huomioon?
  • Miten kriteereitä käytetään ja sovelletaan osana opettajan arviointityötä?
  • Miten oppilaat voivat käyttää kriteereitä oman osaamisensa itsearvioinnissa?

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

Lapselle kielen merkitys on kiistaton, sillä se luo pohjan ajattelulle, havaitsemiselle, tuntemiselle ja vuorovaikutukselle. Kielen

Lapselle kielen merkitys on kiistaton, sillä se luo pohjan ajattelulle, havaitsemiselle, tuntemiselle ja vuorovaikutukselle. Kielen…

Valmentava johtaminen koki aikamoisen renessanssin koronapandemian myötä. Kun työtä oli pakko alla kuin alalla tehdä

Valmentava johtaminen koki aikamoisen renessanssin koronapandemian myötä. Kun työtä oli pakko alla kuin alalla tehdä…