Organisaatioiden tulee asettaa asiakas yhä vahvemmin keskiöön ja kehittää toimintaansa palvelemaan entistä paremmin asiakkaiden muuttuvia tarpeita. Toiminnan läpinäkyvyydestä ja ennakoivasta kehittämisestä on tullut organisaation tehokkuuden ja sujuvien toimintaprosessin mahdollistajia. Onnistunut muutosmatka edellyttää tasapainon löytämistä johtamiskäytäntöjen, toimintakulttuurin, työkalujen ja prosessien kehittämisen osalta.
HYÖDYT
Valmennuksen jälkeen osallistujat
- pystyvät käynnistämään ja läpiviemään onnistuneita muutosmatkoja, joiden avulla ratkaistaan organisaatiosi kehitystavoitteita
- osaavat tunnistaa ja välttää muutoshankkeiden yleisimmät karikot
- ymmärtävät muutoshankkeiden johtamisen tärkeyden ja osaavat soveltaa parhaita käytäntöjä.
Valmennus rakentaa valmiuksia koko organisaatiolle juurruttaa pysyvää muutosta toimintakulttuurin, työkalujen ja prosessien uudistamiseksi.
KENELLE
Valmennus on tarkoitettu muutosta hakevien ja toteuttavien organisaatioiden ja yritysten avainhenkilöille, jotka vastaavat muutoksen läpiviennistä ja toimeenpanosta.
Valmennus soveltuu erilaisten muutoshankkeiden läpimenon tukemiseen kuten asiakaskokemuksen ja liiketoiminnan kehittämiseen, ekosysteemihankkeiden onnistumisen varmistamiseen, digitalisaation ja tekoälyn mahdollisuuksien parempaan hyödyntämiseen, tiimityön kehittämiseen, fuusiotilanteisiin, järjestelmäkehityshankkeisiin, kulttuurimuutoksen synnyttämiseen, strategian toimeenpanon vauhdittamiseen sekä ketterien ja proaktiivisten toimintamallien omaksumiseen.
SISÄLTÖ
Valmennus rakentuu viidestä kokonaisuudesta:
1. Johdanto onnistuneen muutosmatkan edellytyksistä (menetelmät, työkalut ja johtamisvaatimukset)
2. Miten menetelmiä ja työkaluja sovelletaan käytäntöön muutosmatkan aikana
3. Muutosmatkan käynnistäminen: huomioitavia asioita
4. Muutosmatkan käynnissä pitäminen ja muutoksiin reagointi
5. Muutoksen vieminen maaliin, mahdollinen jatkokehitys ja seuranta
Sisältö räätälöidään asiakasorganisaation tarpeiden mukaan.