Lisähaku AKVA-koulutuksen peruutuspaikoille on avattu

AKVA-koulutuksen peruutuspaikoille voi hakea 1.9.2021 asti. Opiskelu alkaa orientaatiotilaisuudella 6.9.2021 klo 12–14. Samalla viikolla tutustutaan myös opettajiin ja omaan opiskeluryhmään.

Toimitko työssäsi tai vapaa-ajalla maahanmuuttajien parissa, jotka haaveilevat opiskelusta yliopistossa tai muussa suomalaisessa korkeakoulussa? Vai oletko itse maahanmuuttaja ja käynyt lukion, ammattikoulun tai opiskellut yliopistossa muualla kuin Suomessa, mutta haluaisit jatkaa opintoja täällä? Osallistu hyödylliseen AKVA-koulutukseen, joka avaa ovia suomalaiseen jatko-opiskeluun!

AKVA on korkeakouluopintoihin valmentava koulutus maahanmuuttajille, jotka haluavat suorittaa korkeakouluopintoja Suomessa. Suomalaisessa korkeakoulussa tarvitaan hyvä suomen ja englannin kielen taito sekä kyky opiskella itsenäisesti. AKVAssa voi oppia juuri näitä taitoja.

Näitä taitoja tarvitaan myös työelämässä, ja AKVA-koulutus auttaa parantamaan mahdollisuuksia työllistyä Suomessa. Koulutus auttaa osallistujia löytämään itselleen sopivia opintoja ja tarjoaa henkilökohtaista ohjausta. Kaikki opetus on kielitietoista opetusta eli suomen kieltä harjoitellaan jatkuvasti.

AKVA-koulutus alkaa orientaatiotilaisuudella 6.9. klo 12–14. Koulutus loppuu keväällä 2023. Hakuaika peruutuspaikoille päättyy 1.9.2021. Kielitesti järjestetään 2.9. klo 10–12 ja haastattelut 2.–3.9. Päätökset valinnoista peruutuspaikoille tehdään heti haastattelun päätteeksi.

Lisätietoja AKVAan hakemisesta löytyy täältä: https://hyplus.helsinki.fi/hanke/akva/

Järjestävät tahot

AKVAa koordinoi Helsingin yliopiston koulutus ja kehittämispalvelut HY+ Oy yhteistyössä Helsingin yliopiston ja Avoimen yliopiston kanssa. Osallistujien ohjauksessa käytetään HY+:n Maamot-hankkeen maamot.fi-verkkosivuja. AKVAa rahoittaa Opetus- ja kulttuuriministeriö. Lisätietoja: hannu.niemela@hyplus.