Ikä ei saisi määrittää ihmistä

Ikääntynyttä ihmistä ei pidä ajatella potilaana, asiakkaana tai hoidokkina vaan ensisijaisesti ihmisenä.

Kuuntele painavaa ikäihmisasiaa Yle Areenasta. Jakso on osa ohjelmasarjaa, jossa haastatellaan Suomen yllättävimpiä, älykkäimpiä ja innostuneimpia dosentteja. Ohjelma perustuu yksinkertaiselle oivallukselle: ihminen, joka on vuosien ja vuosikymmenien ajan keskittynyt selvittämään asiaansa on väistämättä kiinnostava – kuten myös tutkittava aiheensa.

Tärkeää aihetta käsitellään myös ajankohtaisohjelmassa Studio55. Ulla Eloniemi-Sulkavan puheenvuoron äärelle pääset tästä.

Tietämystä ikääntyneiden ihmisten kohtaamisesta ja muistisairauksista voit syventä Muistidiploma- ja ELO-D-havainnoinnilla laatua asumispalveluihin -koulutuksissamme Innostu mukaan!