FI | SV | EN

Läsnäolo- ja tietoisuustaidot kasvattajan ja opettajan tukena

Koulutus vahvistaa opetus- ja ohjaushenkilöstön tunne- ja tietoisuustaitoja sekä tukee läsnäolo- ja tietoisuustaitoja vahvistavan opetuksen toteuttamista.

Koulutuksessa syvennytään opettajan tai ohjaajan tunne- ja tietoisuustaitojen vahvistamiseen sekä tarjotaan tietoa ja valmiuksia toteuttaa lasten ja nuorten läsnäolo- ja tietoisuustaitoja vahvistavaa opetusta ja kasvatusta. 

Työskentely koulutuksessa on osallistavaa ja kokemuksellista. 

Kenelle 

Koulutus on suunnattu perusopetuksen henkilöstölle. 

Sisältöjä 

  • Mitä tietoisuus- tai läsnäolotaidoilla tarkoitetaan?  ​ 
  • Mitä on läsnä oleva kuuntelu ja puhuminen?  ​ 
  • Miten opettajan tai kasvattajan läsnäolo tukee yksittäisen lapsen tai nuoren ja ryhmän turvallisuuden tunnetta?  ​ 
  • Miten läsnäolo tukee toimivan ja onnistuneen vuorovaikutuksen muodostumista niin lapsen tai nuoren, ryhmän kuin vanhempienkin välille? ​ 
  • Lasten ja nuorten tunne- ja tietoisuustaitojen ohjaaminen ​ 

Kouluttaja 

HY+:n kouluttajat ovat alan huippuosaajia, joilla on myös vahva pedagoginen osaaminen. 

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Anne Burman
050 415 0538
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Anne Burman
050 415 0538
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

Miten koulutus voi tukea johtajuuden syvää päätyä?
Tammikuussa 2023 käynnistimme OPH:n rahoittaman uudenlaisen opetus- ja kasvatusalan johtajuuskoulutuksen, Johtajuus-liven. Sen tavoitteena oli antaa […]
Ravitsemustieto auttaa tukemaan aivojen terveyttä
Ravitsemuksen merkitys terveyteemme ja erilaisten sairauksien ennaltaehkäisyyn on kiistaton tosiasia, ja ruokavalion vaikuttavat mekanismit esimerkiksi […]
HY+digiaamu: Ratkaisukeskeisyys on tulevaisuuden tekijän metataito
Työelämän muutokset haastavat meitä uudistumaan yksilöinä ja organisaatioina. Perinteinen ongelmakeskeinen ajattelu ei useinkaan enää auta, […]