Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>

FI | SV | EN

Arviointi oppimaan oppimisen ja jatkuvan oppimisen taitona

Koulutuksen tavoitteena on kehittää opettajien palautteenantokäytänteitä ja arvioinnin suunnittelua ja toteutusta sekä taitoa ohjata oppijoita käyttämään saamaansa arviointipalautetta oman oppimisensa tukena.

Arvioinnin on todettu ohjaavan opiskelua ja oppimista voimakkaasti. Siksi on tärkeää, miten ja missä yhteydessä opetustaan suunnitellessaan opettaja ottaa huomioon arvioinnin erilaiset roolit ja tehtävät. Parhaimmillaan arviointipalautteen antaminen ja saaminen osallistavat oppilasta, ohjaavat häntä käyttämään erilaista arviointipalautetta osana oppimaan oppimisen taitoja ja saavat hänen toimimaan aktiivisesti arviointipalautteen saatuaan.

Koulutuksen tavoitteena on kehittää peruskoulun ja lukion opettajien palautteenantokäytänteitä ja arvioinnin suunnittelua ja toteutusta sekä taitoa ohjata oppijoita käyttämään saamaansa arviointipalautetta oman oppimisensa tukena. Tutkimukseen perustuva, toiminnallista ja käytännön työvälineitä tarjoava koulutus on tarkoitettu perusopetuksen ja lukion opettajille.

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Selja Saarialho
040 352 5004
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Selja Saarialho
040 352 5004
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

Tiedosta tukea päätöksentekoon
Artikkeli on julkaistu Rexi-lehdessä 02/2021. Kirjoittajat: Kaisa Honkonen ja Leena Vainio, Suomen eOppimiskeskus ry; Tomi Rautaoja, Turun […]
Onnistuneen koulutuksen toteuttaminen: ”Suunnittele, suunnittele ja suunnittele!”
Miten koulutus toteutetaan onnistuneesti ja mitä kaikkea prosessissa tulisi ottaa huomioon? HY+ käynnistää jälleen syksyllä […]
Oppimisanalytiikka oppilaitosjohtamisen tukena
Kouluissa dataa kertyy paljon erilaisiin rekistereihin ja järjestelmiin, mutta kertyneen datan hyödyntäminen ei kuitenkaan ole […]

Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>