Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>

FI | SV | EN

Arviointi oppimaan oppimisen ja jatkuvan oppimisen taitona

Koulutuksen tavoitteena on kehittää opettajien palautteenantokäytänteitä ja arvioinnin suunnittelua ja toteutusta sekä taitoa ohjata oppijoita käyttämään saamaansa arviointipalautetta oman oppimisensa tukena.

Arvioinnin on todettu ohjaavan opiskelua ja oppimista voimakkaasti. Siksi on tärkeää, miten ja missä yhteydessä opetustaan suunnitellessaan opettaja ottaa huomioon arvioinnin erilaiset roolit ja tehtävät. Parhaimmillaan arviointipalautteen antaminen ja saaminen osallistavat oppilasta, ohjaavat häntä käyttämään erilaista arviointipalautetta osana oppimaan oppimisen taitoja ja saavat hänen toimimaan aktiivisesti arviointipalautteen saatuaan.

Koulutuksen tavoitteena on kehittää peruskoulun ja lukion opettajien palautteenantokäytänteitä ja arvioinnin suunnittelua ja toteutusta sekä taitoa ohjata oppijoita käyttämään saamaansa arviointipalautetta oman oppimisensa tukena. Tutkimukseen perustuva, toiminnallista ja käytännön työvälineitä tarjoava koulutus on tarkoitettu perusopetuksen ja lukion opettajille.

Tilaa koulutus

Sisältöjä ja toteutusta voidaan räätälöidä tilaajan tarpeen mukaan.

Ota yhteyttä

Selja Saarialho
040 352 5004
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä!

Yhteydenottopyyntö

Yhteydenottopyyntö

Yhteyshenkilöt

Selja Saarialho
040 352 5004
etunimi.sukunimi@hyplus.fi

Vastaavia koulutuksia

Ajankohtaista

videon kuvaaminen kännykällä
Video on mainio väline opettaa, ohjeistaa ja oivaltaa
Somevaikuttajien tekemiä videoita on meille tarjolla lukematon määrä, mutta on vaikea löytää yksinkertaista ja selkeää […]
HY+digiaamu: Inkluusio? Pohdittavaa perusopetuksen ja varhaiskasvatuksen johtamiseen
Inklusiivisen kasvatuksen ja opetuksen kysymykset ovat ajankohtaisia kouluissa ja päiväkodeissa. Inkluusion toteutumiseen vaikuttavat olennaisesti koulu- […]
työtiimi
Miksi valmentava johtaminen kannattaa
Mitä on valmentava johtaminen ja mitä hyötyä on valmentavasta johtamistyylistä? Valmentava johtaminen on arvostava, osallistava ja tavoitteellinen tapa vaikuttaa. [...]

Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>