FI | SV | EN

Sosiaalinen media strategisessa viestinnässä

Haluatko hyödyntää sosiaalista mediaa strategisemmin ja suunnitelmallisemmin organisaatiosi viestinnässä? Tässä koulutuksessa pääset kehittämään oman organisaatiosi someviestintää tavoitteiden, mittareiden sekä kanavakohtaisen räätälöinnin kautta. Saat ajankohtaista tietoa ja käytännön ideoita sosiaalisen median strategiseen suunnitteluun ja käyttöön.

Ajankohta

14.3.–9.4.2024

Toteutustapa
Verkkokoulutus
Paikka
Koulutus toteutetaan etänä verkkoyhteyden välityksellä.
Hinta
950  (+alv/vat 24%)
(yht. 1 178 )

Sosiaalinen media strategisessa viestinnässä -koulutuksessa saat kattavan kuvan onnistuneen someviestinnän ja -markkinoinnin mahdollisuuksista. Koulutuksessa työstät oman organisaatiosi somestrategiaa ja suunnittelet sen viemistä käytäntöön.

Koulutuksessa pureudutaan hyvien somesisältöjen mahdollisuuksiin, sisältöjen monipuoliseen käyttöön sekä onnistumisen analysointiin − keskustelun seurantaa ja vuorovaikutusta unohtamatta. Pääset testaamaan erilaisia julkaisutyyppejä ja niiden tekemistä käytännössä sekä tekemään konkreettisen pika-analyysin oman organisaatiosi somekanavien onnistumisesta.

Osallistujat saavat käyttöönsä Viestintä-Pirittan sosiaalisen median strategian ja kanavakohtaisten suunnitelmien materiaalipaketin.

KENELLE

Koulutus sopii viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille ja muille, jotka tarvitsevat sosiaalisen median koulutusta organisaation viestinnän suunnitteluun. Koulutukseen osallistuvilta edellytetään sosiaalisen median perusperiaatteiden hallitsemista. Koulutukseen voi osallistua, vaikkei olisi pääsyä organisaation sometileihin.

KOULUTUSPÄIVIEN SISÄLTÖ

14.3.2024: Sosiaalisen median suunnittelu: strategia, tavoitteet ja mittaaminen

Päivän aikana käsittelemme seuraavia asioita:

  • Lyhyt johdanto someviestintään tänään: trendit, algoritmit, uudistukset ja ilmiöt
  • Someviestinnän suunnittelun eri aiheet ja vaiheet
  • Somestrategian osa-alueet
  • Tavoiteasettelun konkretia somessa: tavoitteista mitattavia
  • Kohderyhmien merkitys kanavavalinnoissa
  • Kanavakatsaus käyttäjien ja sisältötoiminnallisuuksien kautta
  • Ylläpitäjät ja sisällöntuottajat kanavilla
  • Keskustelun seuranta ja siihen osallistuminen
  • Somen mittaaminen ja analysointi, raporttipohjat ja työkalumahdollisuudet

9.4.2024: Sosiaalisen median hallinta: sisällöt, keskustelunseuranta ja analytiikka

Koulutus jatkaa edellisen päivän aikana läpi käytyjä asioita ja keskittyy erityisesti sisältöihin, somessa tehtävään keskustelun seurantaan sekä analytiikkatyökaluihin käytännössä.

Päivän aikana käsittelemme seuraavia asioita: 

  • Algoritmit eri kanavilla tällä hetkellä ja niiden vaikutus sisältöjen näkyvyyteen
  • Sisältötyypit eri kanavilla (tarkastelussa ennakkokyselyn perusteella räätälöiden valikoitu joukko kanavia, kuten Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube, Snapchat, TikTok)
  • Mainonnan rooli eri kanavilla: koska kannattaa mainostaa? 
  • Keskustelun seurannan työkalut ja mahdollisuudet
  • Vuorovaikutuksen rooli osana someviestintää
  • Analytiikkatyökalut käytännössä (esim. Facebook, Instagram, LinkedIn ja Twitter)
  • Tieto lukujen takana: mitä ainakin kannattaa seurata?

Koulutuspäivien jälkeen tehdään omaan työhön sovellettava etätehtävä. Saat tehtävästä henkilökohtaisen palautteen.

KOULUTTAJA

Viestintäkouluttaja Piritta Seppälä, Viestintä-Piritta

Anmälan
Ajankohta

14.3.–9.4.2024

Hinta
950  (+alv/vat 24%)
(yht. 1 178 )

!

Ilmoittaudu koulutukseen viimeistään 1.3.2024.

Voit valita tämän koulutuksen osaksi ProViestijä-koulutusohjelmaa tai Comma+ -kehittymisohjelmaa
 

Ota yhteyttä
Minna Ristimäki
+358 50 4627213
minna.ristimaki@hyplus.fi


Tämä koulutus on räätälöitävissä organisaatiollesi. Ota yhteyttä!

Tutustu myös näihin
Ajankohtaista