Häiriö sivustolla

Verkkosivuillamme on häiriö, jonka takia ilmoittautuminen avoimiin koulutuksiin ei välttämättä toimi. Vikaa korjataan. Pahoittelemme häiriötä!

FI | SV | EN

Viestinnän arviointi ja mittaaminen

Viestinnän tehon arviointi ja mittaaminen koetaan työyhteisöissä erityisen haasteellisiksi. Pahimmat esteet ovat jatkuva kiire, mittaamiskulttuurin puute ja osaamisvaje järkevien mittareiden asettamisessa, tiedonkeruussa ja analysoinnissa. Mikäli kamppailet samojen haasteiden kanssa, tule mukaan koulutukseen muuttamaan ne ratkaisuiksi! Saat hyviä käytäntöjä, case-esimerkkejä ja ennen kaikkea yksinkertaisen, mielekkään sekä nopean työkalun viestinnän mittaamiseen.

Ajankohta

25.11.2022

Toteutustapa
Lähiopetus
Paikka
Helsingin keskusta (tarkempi paikka ilmoitetaan myöhemmin)
Hinta
700  (+alv/vat 24%)
(yht. 868 )

Viestinnän tehon ja arvon osoittaminen on noussut ratkaisevaksi tekijäksi työyhteisöissä. Ylin johto kaipaa viestijöiltä tietoa siitä, mitä arvoa tai euromääräistä hyötyä viestintäfunktio tuottaa organisaatiolle. Kansainvälisten akateemisten selvitysten mukaan ylin johto panostaisi kyllä yhteisöviestintään rutkasti enemmän, jos sopivia mittareita olisi saatavilla.

Viestinnän tehon ja arvon osoittaminen on noussut tapetille, koska se lisää panostusten tehokkuutta, auttaa budjetoinnissa, kehittää strategiaa ja luo kilpailuetua.

Erityisesti digimurros on tuonut viestijöiden käyttöön uusia työkaluja niin viestimiseen kuin sen tarkempaan mittaamiseenkin. Digitaalinen viestintä on muuttanut viestinnän arviointi- ja mittausvälineitä.

Sosiaalista mediaa ja muita digitaalisen median tuloksia voi analysoida tarkemmin kuin koskaan, mutta välineitä tulee osata myös käyttää. Digimurroksen myötä viestijöiden pitää vahvistaa ammattiosaamistaan myös digianalytiikassa.

HYÖDYT

Koulutuksesta saat:

  • työkaluja viestinnän arviointiin ja mittaamiseen sekä niiden kehittämiseen
  • varmuutta viestinnän vaikuttavuuden osoittamiseen
  • osaamista viestinnän arviointi- ja mittauspalveluiden hankintaan
  • käytännönläheisiä esimerkkejä oman organisaation mittariston rakentamiseen

KENELLE

Koulutus on tarkoitettu kokeneille viestinnän ammattilaisille, viestinnän johdolle ja muille henkilöille, joiden työtehtäviin sisältyy viestinnän arviointia ja mittaamista.

TOTEUTUS

Koulutuksessa keskitytään siihen, miksi ja miten mitata viestinnän vaikuttavuutta, jotta se tukisi strategiaa parhaalla mahdollisella tavalla. Mukana on case-esimerkkejä, hyviä käytäntöjä ja vinkkejä niin julkiselta kuin yksityiseltäkin sektorilta.

Koulutus sisältää yhden koulutuspäivän sekä harjoitustehtävänä oman organisaation viestinnän mittaamisen ja arvioinnin kehittämissuunnitelman. Tehtävän tekemiseen saa henkilökohtaista ohjausta ja palautteen kouluttajalta.

KOULUTUSPÄIVÄN TEEMAT

  • Viestinnän mittaamisen lähtökohta ja perusteet
  • Trendit Suomessa ja kansainvälisesti
  • Avainhyödyt, kohteet ja sudenkuopat
  • Miksi, mitä ja miten mittaamme?
  • Viestinnän mittaamisen haltuunotto
  • Viestinnän tavoitteet (SMART)
  • Mittarit: perinteinen, digi ja some
  • Viestinnän arvioinnin ja mittaamisen ”kultainen opas”
  • Mitä analytiikkaa on tarjolla?
  • Miten pidetään mittaaminen hallinnassa? Miten toimitaan mittaamisen jälkeen?

Koulutuspäivän aikana tehdään myös pienryhmätyöskentelyä ja kuullaan ajankohtaisia case-esimerkkejä.

KOULUTTAJA

Valtiotieteiden tohtori Marko Karttunen on kokenut viestinnän neuvonantaja, kouluttaja ja tutkija. Hän on tullut tunnetuksi väitöstutkimuksestaan, joka käsitteli Suomen tietä euroalueen jäseneksi 1990-luvulla. Karttunen on ollut vaativissa viestinnän strategisissa tehtävissä vuodesta 1998 alkaen. Hän on sparrannut monien yhteisöjen johtoa maineenhallinnassa ja strategisessa viestinnässä sekä Suomessa että kansainvälisillä markkinoilla.

Karttusen erityisosaamista ovat viestinnän mittaristojen rakentaminen, viestinnän vaikuttavuuden arviointi ja analytiikan haltuunotto. Suomessa hän on valmentanut suurten organisaatioiden viestintäosastoja viestinnän tehon mittaamisessa. Lisäksi hänellä on pitkä kokemus erilaisista viestinnän kehittämiseen liittyvistä tutkimuksista ja testauksista.

OLETKO JO TUTUSTUNUT MYÖS NÄIHIN KOULUTUKSIIN?

DigiViestijä − digitaalisen viestinnän koulutusohjelma

ProViestijä

Kaikki viestinnän koulutukset

Ilmoittautuminen
Ajankohta

25.11.2022

Hinta
700  (+alv/vat 24%)
(yht. 868 )

!

Ilmoittaudu mukaan 11.11.2022 mennessä.
Ota yhteyttä
Kati Korhola
+358 50 556 0549
kati.korhola@hyplus.fi
Vera Rahkonen
+358 50 594 9800
vera.rahkonen@hyplus.fi

Tämä koulutus on räätälöitävissä organisaatiollesi. Ota yhteyttä!

Tutustu myös näihin
Ajankohtaista

Häiriö sivustolla

Verkkosivuillamme on häiriö, jonka takia ilmoittautuminen avoimiin koulutuksiin ei välttämättä toimi. Vikaa korjataan. Pahoittelemme häiriötä!