Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>

FI | SV | EN

Sosiaalinen media organisaation viestinnässä

Haluatko hyödyntää sosiaalista mediaa suunnitelmallisemmin organisaatiosi viestinnässä? Tässä koulutuksessa pääset kehittämään oman organisaatiosi someviestintää tavoitteiden, mittareiden sekä kanavakohtaisen räätälöinnin kautta. Saat ajankohtaista tietoa ja käytännön ideoita sosiaalisen median strategiseen suunnitteluun ja käyttöön.

Ajankohta

29.9.–30.9.2021

Toteutustapa

Paikka
Koulutus toteutetaan etänä verkkoyhteyden välityksellä.
Hinta
1100€ + alv. 24 %
(yht. 1364 €)

Tässä koulutuksessa saat kattavan kuvan onnistuneen someviestinnän ja -markkinoinnin mahdollisuuksista. Koulutuksessa työstät oman organisaatiosi somestrategiaa ja suunnittelet sen viemistä käytäntöön.

Koulutuksessa pureudutaan hyvien somesisältöjen mahdollisuuksiin, sisältöjen monipuoliseen käyttöön sekä onnistumisen analysointiin − keskustelun seurantaa ja vuorovaikutusta unohtamatta. Pääset testaamaan erilaisia julkaisutyyppejä ja niiden tekemistä käytännössä sekä tekemään konkreettisen pika-analyysin oman organisaatiosi somekanavien onnistumisesta.

Osallistujat saavat käyttöönsä Viestintä-Pirittan sosiaalisen median strategian ja kanavakohtaisten suunnitelmien materiaalipaketin. 

Kenelle

Koulutus sopii viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille ja muille, jotka tarvitsevat sosiaalisen median koulutusta organisaation viestinnän suunnitteluun. Koulutukseen osallistuvilta edellytetään sosiaalisen median perusperiaatteiden hallitsemista. Koulutukseen voi osallistua, vaikkei olisi pääsyä organisaation sometileihin.

Koulutuspäivien sisältö

29.9.2021: Sosiaalisen median suunnittelu: strategia, tavoitteet ja mittaaminen 

Päivän aikana käsittelemme seuraavia asioita: 

  • Lyhyt johdanto someviestintään tänään: trendit, algoritmit, uudistukset ja ilmiöt
  • Someviestinnän suunnittelun eri aiheet ja vaiheet
  • Somestrategian osa-alueet
  • Tavoiteasettelun konkretia somessa: tavoitteista mitattavia
  • Kohderyhmien merkitys kanavavalinnoissa
  • Kanavakatsaus käyttäjien ja sisältötoiminnallisuuksien kautta
  • Ylläpitäjät ja sisällöntuottajat kanavilla
  • Keskustelun seuranta ja siihen osallistuminen
  • Somen mittaaminen ja analysointi, raporttipohjat ja työkalumahdollisuudet

30.9.2021: Sosiaalisen median hallinta: sisällöt, keskustelunseuranta ja analytiikka 

Koulutus jatkaa edellisen päivän aikana läpi käytyjä asioita ja keskittyy erityisesti sisältöihin, somessa tehtävään keskustelun seurantaan sekä analytiikkatyökaluihin käytännössä. 

Päivän aikana käsittelemme seuraavia asioita: 

  • Algoritmit eri kanavilla tällä hetkellä ja niiden vaikutus sisältöjen näkyvyyteen
  • Sisältötyypit eri kanavilla (tarkastelussa ennakkokyselyn perusteella räätälöiden valikoitu joukko kanavia, kuten Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube, Snapchat, TikTok)
  • Mainonnan rooli eri kanavilla: koska kannattaa mainostaa? 
  • Keskustelun seurannan työkalut ja mahdollisuudet
  • Vuorovaikutuksen rooli osana someviestintää
  • Analytiikkatyökalut käytännössä (esim. Facebook, Instagram, LinkedIn ja Twitter)
  • Tieto lukujen takana: mitä ainakin kannattaa seurata? 

Koulutuspäivien jälkeen tehdään omaan työhön sovellettava etätehtävä. Saat tehtävästä henkilökohtaisen palautteen.

Kouluttaja

viestintäkouluttaja Piritta Seppälä, Viestintä-Piritta

Piritta Seppälän kuva

Ilmoittautuminen

Ajankohta

29.9.–30.9.2021

Hinta
1100€ + alv. 24 %
(yht. 1364 €)

!

Voit valita tämän koulutuksen osaksi DigiViestijä-koulutusohjelmaa.

Ilmoittaudu 15.9.2021 mennessä.

Ota yhteyttä

Minna Ristimäki
+358 50 4627213
minna.ristimaki@helsinki.fi
Hellin Robinson
+358 50 4068421
hellin.robinson@helsinki.fi

Tämä koulutus on räätälöitävissä organisaatiollesi. Ota yhteyttä!

Tutustu myös näihin

Ajankohtaista

Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>