Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>

FI | SV | EN

Someanalytiikka ja hakukoneoptimointi viestijän työssä

Kirjoitatko työssäsi sisältöjä verkkoon? Jotta lukijat löytäisivät tekstisi netin sisältömassasta, sujuvat kirjoitustaidot eivät yksinomaan riitä. Lisäksi tarvitaan hakukoneoptimoinnin ja someanalytiikan perusteiden ymmärrystä. Tule mukaan oppimaan Google Analyticsin ja Google Adsin peruskäyttöä ja kuulemaan, mitä hyötyä webanalytiikasta ja someanalytiikasta on sinun työssäsi. Koulutus on suunnattu viestijöille ja muille aiheesta kiinnostuneille. 

Ajankohta

16.11.–25.11.2021

Toteutustapa

Paikka
Koulutus toteutetaan etänä verkkoyhteyden välityksellä.
Hinta
950€ + alv. 24 %
(yht. 1178 €)

Kenelle 

Koulutus on tarkoitettu viestinnän tehtävissä toimiville, jotka tuottavat sisältöjä verkkoon. Se sopii myös muille, jotka tarvitsevat digitaalisen viestinnän osaamista työssään tai jotka tähtäävät viestinnän tai markkinoinnin tehtäviin.  

Koulutus ei edellytä aiempaa kokemusta Google Analyticsin käytöstä, mutta on hyötyä, jos osallistujalla on pääsy oman organisaation Google Analytics -tiliin. 

Sisältö ja aikataulu

16.11.2021 klo 9–12

  • Mitä on someanalytiikka? Miten siitä eroavat webanalytiikka, ja tekstianalytiikka?
  • Mitä analytiikan avulla saa irti sosiaalisen median datasta: esimerkkejä tutkimuksesta
  • Miten tekstianalytiikasta voi hyötyä?
  • Tekstianalytiikan kehityskaari yksinkertaisesta monimutkaiseen
  • Nykyinen huippuanalytiikka ja tulevaisuus
  • Käytännön sovelluksia
  • Lopuksi: kriittisempi ote analytiikkaan viestinnän näkökulmasta ja tiekartta kohti fiksumpaa sosiaalisen median analytiikkaa 

Viestinnän dosentti Salla-Maaria Laaksonen, Helsingin yliopisto 
Toimitusjohtaja Olli Parviainen, Sometrik Oy

17.11.2021 klo 9–12

  • Hakukoneoptimointi
  • Hakukoneoptimoinnin perusteet
  • Hakukoneoptimointi sisällöntuottajille
  • Avainsanojen selvitys ja käyttö
  • Sisältöjen optimointi

Partner, Digital Marketing Strategist Julius Kuutti, Redland

18.11.2021 klo 9–12 

Google Analytics

  • Mitä Google Analyticsilla voidaan seurata
  • Google Analyticsin käyttö
  • Sisällöntuottajille tärkeät raportit

Partner, Digital Marketing Strategist Julius Kuutti, Redland 

25.11.2021 klo 9–12

Google Ads

  • Hakukonemarkkinoinnin perusteet
  • Mainosten kirjoittamisen säännöt
  • Mainoslaajennukset

Partner, Digital Marketing Strategist Julius Kuutti, Redland 

Sosiaalisen median palvelujen analytiikka 

Marketing Planner & Project Manager Milja Leikkari, Redland  

Koulutus järjestetään etäyhteydellä. 

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Ilmoittautuminen

Ajankohta

16.11.–25.11.2021

Hinta
950€ + alv. 24 %
(yht. 1178 €)

!

Koulutuksen hinta on 950 euroa + alv 24 %. Koulutus laskutetaan yhdessä erässä ennen koulutuksen alkua. 

Ilmoittaudu mukaan 1.11.2021 mennessä! 

Syksyn 2021 tarjous: Kun osallistut samalla Viestinnän mittaaminen: tavoitteet ja työkalut -koulutukseen (12.10.), saat molempien koulutusten hinnasta -20 % (alvittomasta hinnasta). Koulutusten hinta nyt yhteensä vain 1320 € + alv 24 % = 1637 € (norm. 1650 € + alv 24 % = 2046 €).   

Voit valita tämän koulutuksen myös osaksi DigiViestijä-koulutusohjelmaa

Ota yhteyttä

Minna Ristimäki
+358 50 4627213
minna.ristimaki@helsinki.fi
Hellin Robinson
+358 50 4068421
hellin.robinson@helsinki.fi

Tämä koulutus on räätälöitävissä organisaatiollesi. Ota yhteyttä!

Tutustu myös näihin

Ajankohtaista

Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>