Osallistava johtamisviestintä ja jännitteiden hallinta

Organisaatioiden viestintäympäristö on totaalisesti muuttunut. Kestävyys ja vastuullisuus haastavat organisaatioita viestimään läpinäkyvästi, tavoittaen erilaisia sidosryhmiä. Uudet ilmiöt pitää tunnistaa, ja myös johtajan ja esihenkilön tulee sopeutua ja ottaa haltuun uudenlaisia viestinnällisiä mahdollisuuksia. Tästä koulutuksesta saat uusia näkökulmia vaikuttavuuden ja osallistamisen toteuttamiseen viestinnässä.

Ajankohta

15.11.–31.12.2024

Toteutustapa
Monimuoto
Helsinki (tarkempi paikka ilmoitetaan myöhemmin)
1 800  (+alv/vat 24%)
(yht. 2 232 )

Osallistava johtamisviestintä ja jännitteiden hallinta
–koulutuksessa opit johtajana tai esihenkilönä ymmärtämään kestävyyden ja vastuullisuuden merkityksen viestinnässä, tunnistamaan hybridiviestintäympäristön, tekemään riskiarvioita sekä kehittämään organisaatiosi viestinnän vaikuttavuutta ja osallistamista.

HYÖDYT JA TAVOITTEET

• Ymmärrät kestävyyden ja vastuullisuuden erot ja mitä ne tarkoittavat viestinnässä
  • Opit tunnistamaan paremmin uudenlaisen hybridin viestintäympäristön.
  • Saat näkemyksellisyyttä tehdä riskiarvioita viestintään liittyvistä uhista.
  • Saat uusia näkökulmia vaikuttavuuden ja osallistamisen toteuttamiseen viestinnässä.
  • Ymmärrät, miten johtaminen ja esihenkilötyö liittyy viestintään ja miten viestinnällä tuetaan muutosta ja itseohjautuvuutta.

SISÄLLÖT

Ensimmäisenä päivänä esitellään uudenlaisia viestinnällisiä ilmiöitä, joita organisaatiot kohtaavat nykyisessä viestintäympäristössä. Toisena päivänä rakennetaan viestinnällistä toimintakykyä.

• Yritysvastuun määritelmistä kestävän kehityksen maailmaan: muuttuneet määritelmät
  • Viestintä jännitteiden hallinnassa
  • Hybridin mediaympäristön ominaispiirteet
  • Johtamisvastuu ja viestinnällisten kriisien ennakointi
  • Pahantahtoisten ilmiöiden tunnistaminen, kuten informaatiovaikuttaminen ja maalittaminen
  • Kompleksisessa toimintaympäristössä viestiminen
  • Osallistava johtamisviestintä
  • Viestinnästä vaikuttamiseen: miten rakentaa moniäänistä organisaatiota
  • Miten johtaja tai esihenkilö voi vaikuttaa hybridissä mediaympäristössä
  • Osallistamisen ja osallisuuden rakentaminen työyhteisöön
  • Osallistavan organisaatioviestinnän pilarit
  • Mitä on läpinäkyvä ja vastuullinen viestintä

Teemoja painotetaan ryhmän oppimistarpeiden mukaan.

TOTEUTUS JA RAKENNE

• Kaksi (2) kokonaista valmennuspäivää marras- joulukuussa 2024, joihin kytkeytyy lyhyitä asiantuntija-alustuksia ja harjoituksia sekä valmentavaa ja vuorovaikutteista yhteispohdintaa ja -kehittämistä erilaisissa kokoonpanoissa. Hyödynnetään käänteistä oppimista, jossa teemoihin perehdytään ennakolta ja valmennuspäivissä oivalletaan ja kehitetään yhdessä.
  • Ennakko- ja välityöskentelyä valmennusjaksojen välissä sekä mahdollinen jälkitehtävä: osallistujat pohtivat, työstävät ja harjoittelevat omia ja valmennukseen liittyviä keskeisiä teemoja
  • Koulutuksessa hyödynnetään opiskelun ja oppimisen tukena webinaarijärjestelmää ja verkko-oppimisalustaa, jossa osallistujat pääsevät myös keskustelemaan ja jakamaan teemaan liittyviä aiheita.
  • Lähitoteutus Helsingissä (Sairastapauksissa tai vastaavissa on mahdollisuus osallistua myös etänä, mutta lähiosallistumista suositellaan.)

VALMENTAJAT

Koulutuksen johtajana, prosessinvetäjänä ja valmentajana toimii Outi Ihanainen-Rokio (FT). Ihanainen-Rokio on toiminut Helsingin yliopiston organisaatioviestinnän työelämäprofessorina ja on perehtynyt asiantuntijaorganisaatioiden johtamiseen niin tutkimuksessaan kuin työurallaan. Hänellä on yli 10 vuoden kokemus henkilöstöjohtamisesta sekä osaamisen kehittämisen johtamisesta.

Koulutuksen ensimmäisen päivän asiantuntijana toimii VTT, KTM Maarit Pedak, kriisiviestinnän ja -johtamisen asiantuntija ja kouluttaja.

HINTA JA ILMOITTAUTUMINEN

Moduulin hinta on 1 800 euroa + alv 24 % (yhteensä 2 232 euroa). Hinta sisältää valmennuspäivät kahvitarjoiluineen, lähiopiskelupäiviin liittyvien ennakko-, väli- ja jälkitehtävien ohjauksen ja ryhmäkohtaisen palautteen, opiskelumateriaalin sekä verkko-oppimisalustan ja mahdollisen webinaarijärjestelmän käytön koulutuksen aikana.

Ilmoittaudu viimeistään 15.10.2024.

Varaamme oikeuden koulutusta koskeviin muutoksiin ja hinnan tarkistamiseen arvonlisäveron muuttuessa.

RÄÄTÄLÖIDYT TOTEUTUKSET ORGANISAATIOILLE

Teemme aihealueesta myös yritysten ja julkishallinnon asiakkaille räätälöityjä, eri pituisia toteutuksia, jotka sopivat esimerkiksi johtoryhmille tai esihenkilöille. Jos haluat tilata toteutuksen omalle organisaatiollesi, ota yhteyttä:

Marianne Terkki-Mallat
Liiketoiminta-alueen päällikkö, Johtaminen
marianne.terkki-mallat@hyplus.fi

Marianne Terkki-Mallat (KM) on systeeminen business coach, työnohjaaja, valmentaja ja kehittämisasiantuntija, joka toimii johtamisen liiketoiminta-alueen päällikkönä HY+:ssa. Hän on perehtynyt johtamisen erilaisiin kysymyksiin ja ollut mukana monien erilaisten monimuoto- ja hybridikoulutusten sekä valmennusten suunnittelussa ja toteutuksessa.

Ajankohta

15.11.–31.12.2024

1 800  (+alv/vat 24%)
(yht. 2 232 )

!

Ilmoittaudu viimeistään 15.10.2024.

Marianne Terkki-Mallat
marianne.terkki-mallat@hyplus.fi
Sari Laurila
sari.laurila@hyplus.fi

Tämä koulutus on räätälöitävissä organisaatiollesi. Ota yhteyttä!

Tutustu myös näihin