Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>

FI | SV | EN

Hyvällä talousviestinnällä tavoitteisiin

Mikä on viestinnän asiantuntijoiden rooli ja mitä osaamista viestinnän asiantuntija tarvitsee onnistuneen talousviestinnän toteuttamisessa? Tule kehittämään talousviestintäosaamistasi koulutukseen, josta saat välineitä muun muassa talouslukujen selkeään ja kiinnostavaan viestimiseen sekä toimintakertomuksen ja vuosikatsauksen laatimiseen.

Ajankohta

25.11.2021

Toteutustapa
Verkkokoulutus
Paikka
Koulutus toteutetaan etänä verkkoyhteyden välityksellä.
Hinta
700€ + alv. 24 %
(yht. 868 €)

Talousviestintä on olennainen osa työyhteisön kokonaisviestintää. Talousviestintä kertoo muun muassa, miten strategian toteutuksessa on onnistuttu, ja se avaa numerot, selittää taustat sekä analysoi syyt poikkeamiin. Organisaation taloustietojen ymmärrettävyys ja niiden onnistunut hyödyntäminen saadaan aikaan talousosaston ja viestinnän saumattomalla yhteistyöllä.

Kenelle

Koulutus on suunnattu yritysten ja organisaatioiden viestinnän ammattilaisille ja viestinnän parissa työskenteleville, jotka haluavat kehittää omaa talousviestinnän osaamistaan ja rooliaan johdon tukena talouden asioiden esittämisessä. Koulutuksesta on hyötyä kaikille, jotka haluavat lisää tietoa ja taitoa oman organisaation sisäisen ja ulkoisen talousviestinnän kehittämiseen.

Koulutuksen hyödyt

Koulutuksesta osallistujat saavat muun muassa:

  • tukea omaan rooliinsa talousviestinnässä
  • ideoita kiinnostavaan ja vaikuttavaan ulkoiseen ja sisäiseen talousviestintään
  • vinkkejä toimintakertomuksen ja vuosikatsauksen laatimiseen
  • esimerkkejä visuaalisista ratkaisuista talousluvuista viestimiseen

Koulutuspäivän sisältö
 

  • Viestinnän ammattilainen johdon talousviestinnän tukena
  • Viestinnän ammattilaisen erilaiset roolit talousviestinnässä
  • Talousviestintä osana visiota, strategiaa ja yhteisiä tavoitteita
  • Mitä taloudesta pitäisi kertoa, kenelle ja miten?
  • Talousviestintä osana sisäistä viestintää
  • Miten kertoa talouden tarinaa ja havainnollistaa numerot kiinnostavaan muotoon?
  • Talousviestintä osana ulkoista viestintää
  • Informatiivisen toimintakertomuksen ja vuosikatsauksen kirjoittaminen
  • Visualisoinnin ja kiteyttämisen hyviä käytäntöjä

Toteutustapa

Koulutus perustuu ensisijaisesti keskustelevaan luennointiin verkkoyhteyden välityksellä. Osallistujia aktivoidaan keskustelemaan ja jakamaan kokemuksia ja näin pohtimaan asioita ja oivaltamaan uutta. Koulutuksessa käydään läpi paljon esimerkkejä hyvistä käytännöistä ja toteutuksista.

Kouluttaja Maija Harsu (MH Consulting) on viestintäkonsultti, jolla on yli 20 vuoden kokemus erilaisista rahoituksen ja viestinnän tehtävistä sekä laaja käytännön viestinnän kokemus niin pankki-, teollisuus- kuin viestintäsektoriltakin. Harsun ydinosaamista ovat johtamisviestintä, muutosviestintä sekä talous- ja sijoittajaviestintä. Hän konsultoi, kouluttaa sekä valmentaa johtoryhmiä, viestintäosastoja ja tiimejä. Harsulla on käytännön kokemusta viestinnän johtamisesta ja tekemisen arjesta muun muassa Stora Ensosta, missä hän toimi seitsemän vuotta yrityksen talous- ja sijoittajaviestinnästä vastaavana johtajana.

Ilmoittautuminen
Ajankohta

25.11.2021

Hinta
700€ + alv. 24 %
(yht. 868 €)

!

Ilmoittaudu mukaan 11.11.2021 mennessä.

Kysy ryhmähintaa useammalle osallistujalle samasta organisaatiosta!
Ota yhteyttä
Kati Korhola
+358 50 556 0549
kati.korhola@hyplus.fi


Tutustu myös näihin
Ajankohtaista

Koronavirustilanteen vaikutus koulutuksiimme
Seuraamme koronavirustilanteen kehittymistä ja noudatamme Suomen hallituksen asettamia rajoitustoimenpiteitä, viranomaisten suosituksia ja Helsingin yliopiston ohjeistusta. Päivitämme tietoa koronavirustilanteen vaikutuksista koulutustemme järjestämiseen tälle sivulle >>