Sosiaalinen media strategisessa viestinnässä -koulutuksessa saat kattavan kuvan onnistuneen someviestinnän ja -markkinoinnin mahdollisuuksista. Koulutuksessa työstät oman organisaatiosi somestrategiaa ja suunnittelet sen viemistä käytäntöön.
Koulutuksessa pureudutaan hyvien somesisältöjen mahdollisuuksiin, sisältöjen monipuoliseen käyttöön sekä onnistumisen analysointiin − keskustelun seurantaa ja vuorovaikutusta unohtamatta. Pääset testaamaan erilaisia julkaisutyyppejä ja niiden tekemistä käytännössä sekä tekemään konkreettisen pika-analyysin oman organisaatiosi somekanavien onnistumisesta.
Osallistujat saavat käyttöönsä Viestintä-Pirittan sosiaalisen median strategian ja kanavakohtaisten suunnitelmien materiaalipaketin.
KENELLE
Koulutus sopii viestinnän ja markkinoinnin ammattilaisille ja muille, jotka tarvitsevat sosiaalisen median koulutusta organisaation viestinnän suunnitteluun. Koulutukseen osallistuvilta edellytetään sosiaalisen median perusperiaatteiden hallitsemista. Koulutukseen voi osallistua, vaikkei olisi pääsyä organisaation sometileihin.
KOULUTUSPÄIVIEN SISÄLTÖ
14.3.2024: Sosiaalisen median suunnittelu: strategia, tavoitteet ja mittaaminen
Päivän aikana käsittelemme seuraavia asioita:
- Lyhyt johdanto someviestintään tänään: trendit, algoritmit, uudistukset ja ilmiöt
- Someviestinnän suunnittelun eri aiheet ja vaiheet
- Somestrategian osa-alueet
- Tavoiteasettelun konkretia somessa: tavoitteista mitattavia
- Kohderyhmien merkitys kanavavalinnoissa
- Kanavakatsaus käyttäjien ja sisältötoiminnallisuuksien kautta
- Ylläpitäjät ja sisällöntuottajat kanavilla
- Keskustelun seuranta ja siihen osallistuminen
- Somen mittaaminen ja analysointi, raporttipohjat ja työkalumahdollisuudet
9.4.2024: Sosiaalisen median hallinta: sisällöt, keskustelunseuranta ja analytiikka
Koulutus jatkaa edellisen päivän aikana läpi käytyjä asioita ja keskittyy erityisesti sisältöihin, somessa tehtävään keskustelun seurantaan sekä analytiikkatyökaluihin käytännössä.
Päivän aikana käsittelemme seuraavia asioita:
- Algoritmit eri kanavilla tällä hetkellä ja niiden vaikutus sisältöjen näkyvyyteen
- Sisältötyypit eri kanavilla (tarkastelussa ennakkokyselyn perusteella räätälöiden valikoitu joukko kanavia, kuten Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram, YouTube, Snapchat, TikTok)
- Mainonnan rooli eri kanavilla: koska kannattaa mainostaa?
- Keskustelun seurannan työkalut ja mahdollisuudet
- Vuorovaikutuksen rooli osana someviestintää
- Analytiikkatyökalut käytännössä (esim. Facebook, Instagram, LinkedIn ja Twitter)
- Tieto lukujen takana: mitä ainakin kannattaa seurata?
Koulutuspäivien jälkeen tehdään omaan työhön sovellettava etätehtävä. Saat tehtävästä henkilökohtaisen palautteen.
KOULUTTAJA
Viestintäkouluttaja Piritta Seppälä, Viestintä-Piritta