Häiriö sivustolla

Verkkosivuillamme on häiriö, jonka takia ilmoittautuminen avoimiin koulutuksiin ei välttämättä toimi. Vikaa korjataan. Pahoittelemme häiriötä!

FI | SV | EN

Someanalytiikka ja hakukoneoptimointi viestijän työssä

Kirjoitatko työssäsi sisältöjä verkkoon? Jotta lukijat löytäisivät tekstisi netin sisältömassasta, sujuvat kirjoitustaidot eivät yksinomaan riitä. Lisäksi tarvitaan hakukoneoptimoinnin ja someanalytiikan perusteiden ymmärrystä. Tule mukaan oppimaan Google Analyticsin ja Google Adsin peruskäyttöä ja kuulemaan, mitä hyötyä webanalytiikasta ja someanalytiikasta on sinun työssäsi. Koulutus on suunnattu viestijöille ja muille aiheesta kiinnostuneille. 

Ajankohta

25.1.–31.1.2023

Toteutustapa
Verkkokoulutus
Paikka
Koulutus toteutetaan Zoom-yhteyden välityksellä.
Hinta
950  (+alv/vat 24%)
(yht. 1 178 )

Kenelle 

Koulutus on tarkoitettu viestinnän tehtävissä toimiville, jotka tuottavat sisältöjä verkkoon. Se sopii myös muille, jotka tarvitsevat digitaalisen viestinnän osaamista työssään tai jotka tähtäävät viestinnän tai markkinoinnin tehtäviin.  

Koulutus ei edellytä aiempaa kokemusta Google Analyticsin käytöstä, mutta on hyötyä, jos osallistujalla on pääsy oman organisaation Google Analytics -tiliin. 

Sisältö ja aikataulu

25.1.2023 klo 9–12
Someanalytiikka

  • Mitä on someanalytiikka? Miten siitä eroavat webanalytiikka, ja tekstianalytiikka?
  • Mitä analytiikan avulla saa irti sosiaalisen median datasta: esimerkkejä tutkimuksesta
  • Miten tekstianalytiikasta voi hyötyä?
  • Tekstianalytiikan kehityskaari yksinkertaisesta monimutkaiseen
  • Nykyinen huippuanalytiikka ja tulevaisuus
  • Käytännön sovelluksia
  • Lopuksi: kriittisempi ote analytiikkaan viestinnän näkökulmasta ja tiekartta kohti fiksumpaa sosiaalisen median analytiikkaa 

Viestinnän dosentti Salla-Maaria Laaksonen, Helsingin yliopisto 
Toimitusjohtaja Olli Parviainen, Sometrik Oy

26.1.2023 klo 9–12
Hakukoneoptimointi

  • Hakukoneoptimoinnin perusteet
  • Hakukoneoptimointi sisällöntuottajille
  • Avainsanojen selvitys ja käyttö
  • Sisältöjen optimointi

Toimitusjohtaja Nico Härkönen, Mainostoimisto Sininen Härkä

27.1.2023 klo 9–12 
Google Analytics

  • Mitä Google Analyticsilla voidaan seurata
  • Google Analyticsin käyttö
  • Sisällöntuottajille tärkeät raportit

Toimitusjohtaja Nico Härkönen, Mainostoimisto Sininen Härkä

31.1.2023 klo 9–12
Google Ads

  • Hakukonemarkkinoinnin perusteet
  • Mainosten kirjoittamisen säännöt
  • Mainoslaajennukset

Toimitusjohtaja Nico Härkönen, Mainostoimisto Sininen Härkä

Koulutus järjestetään etäyhteydellä. 

Pidätämme oikeuden muutoksiin.

Registration
Ajankohta

25.1.–31.1.2023

Hinta
950  (+alv/vat 24%)
(yht. 1 178 )

!

Voit valita tämän koulutuksen osaksi DigiViestijä-koulutusohjelmaa

Ilmoittaudu 9.1.2023 mennessä.
Ota yhteyttä
Minna Ristimäki
+358 50 4627213
minna.ristimaki@hyplus.fi
Vera Rahkonen
+358 50 594 9800
vera.rahkonen@hyplus.fi

Tämä koulutus on räätälöitävissä organisaatiollesi. Ota yhteyttä!

Tutustu myös näihin
Ajankohtaista

Häiriö sivustolla

Verkkosivuillamme on häiriö, jonka takia ilmoittautuminen avoimiin koulutuksiin ei välttämättä toimi. Vikaa korjataan. Pahoittelemme häiriötä!