Liiketoiminnan kehittämisohjelma tavoitteiden tukena

Vuosien varrella oppimistavat ja -käsitykset ovat muuttuneet, mutta yritysten suurin haaste on pysynyt lähestulkoon samana: mitä meidän pitäisi tehdä, jotta henkilöstön osaaminen kehittyisi strategian mukaisella tavalla? Millaiseen osaamisen kehittämiseen tulisi panostaa juuri nyt, ja miten saada koulutusprosessista pedagogisesti vaikuttava, osallistujia motivoiva ja yritykselle kannattava?

Miksi liiketoiminnan kehittämisohjelma?

Liiketoiminnan kehittämisohjelma on kokonaisvaltainen kehittymisprosessi. Valmennuksen tarkoituksena on antaa tukea innostavien kehittymismahdollisuuksien löytymiseen ja laajentaa näköalaa liiketoimintaan. Jotta yritys saisi valmennuksesta parhaan mahdollisen hyödyn, suunnitellaan se vahvasti yhteistyössä yrityksen henkilöstönkehittäjien, johdon sekä työntekijöiden kanssa. Tällöin valmennus on suunniteltu juuri asiakkaan oikeita ja todenmukaisia tarpeita kuunnellen, ja sen tavoitteita ja sisältöteemoja voidaan muuttaa ja painottaa eri tavoin toiveiden ja tarpeiden mukaan pitkin prosessia.

Miksi HY+ kehittämiskumppaniksi?

Uskallamme väittää, että pedagoginen ymmärryksemme saattaa olla Suomen ja ehkä jopa maailman parasta. Toimintamme kehityksen kärjessä Helsingin yliopiston täydennyskoulutusosaajana on alkanut 40 vuotta sitten ja jatkuu vielä tänäkin päivänä. Tarinamme ja osaamisemme pohjautuvat vahvasti Helsingin yliopiston huippuosaamiseen ja tutkimustyöhön. Tiesitkö, että Helsingin yliopisto sijoittuu toistuvasti sadan parhaan joukkoon maailman yliopistoja arvioivissa vertailuissa – ainoana yliopistona Suomessa. Se on aika huippua!

Nykyaikainen, oivaltava ja tehokas oppiminen vaatii teorian ja käytännön oikeanlaisen yhdistämisen. Asemamme maailmanluokan yliopiston ja työelämän välissä on jo itsessään ajatuksia herättelevä. Kun tämän aseman yhdistää 40 henkilön rautaiseen ja asiakaslähtöiseen henkilöstöön, yrityksillä on upea mahdollisuus päästä hyödyntämään ainutlaatuinen osaaminen. On meitä joskus joku tituleerannut nopean toiminnan joukoiksikin. Siitä olemme salaa ylpeitä.

Näin toteutamme kehittämisohjelman

Kuten aiemmin sanottu, kehittämisohjelman tarkoituksena on tukea yritysten kokonaisvaltaista kehittymistä kohti tavoitteita. Valmennus suunnitellaan yhdessä tilaajan kanssa, mikä tarkoittaa sitä, että ensin jokaisen ääni on saatava kuuluviin. Tämän toteutamme useiden haastattelujen ja yhteistyömenetelmien avulla, jotka antavat mahdollisuuden eksplikoida ajatukset ja haasteet esiin. Sen jälkeen kokoamme ne yhteen ja esittelemme dokumentin johtoryhmälle. Meidän yhteinen tehtävämme johtoryhmän kanssa on koota koulutusmoduulit toiveiden valossa ja suhteessa strategiaan ja tavoitteisiin.

Jokainen koulutusmoduuli suunnitellaan yhteistyössä johtoryhmän ja asiantuntijafasilitaattorin kanssa edellisiin moduuleihin ja siitä saatuihin palautteisiin peilaten. Jokainen moduuli sisältää asiakkaan toiveiden mukaan ennakkotehtävän ja innostavan alustuksen Helsingin yliopiston asiantuntijan tai muun osaajan vetämänä. Erilaisia moduuleita voi tilata joustavasti juuri sen verran kuin kokee oppijoiden tarvitsevan.

Kiinnostuitko liiketoiminnan kehittämisohjelmasta tai haluaisitko kuulla lisää muista tarpeittesi mukaan räätälöidyistä ratkaisuistamme? Ole rohkeasti yhteydessä, niin keskustellaan yhdessä haasteistanne ja kehittämiskohdistanne.

Haluaisitko kuulla lisää? Ota yhteyttä!