Kansainvälisen eLene4work-hankkeen päätösseminaari Ranskassa ensi viikolla

HY+ on mukana kansainvälisessä eLene4work-hankkeessa, jonka päätösseminaari järjestetään ensi viikolla Ranskan Nancyssa. Seminaarin aiheina ovat: Työelämätaidot – mitä työnantajat odottavat tänään ja huomenna? Voiko yleisiä työelämätaitoja mitata ja kehittää?

Aiheesta keskustellaan hankkeeseen osallistuneiden korkeakouluopiskelijoiden, yliopisto-opettajien ja työelämän edustajien kanssa. Seminaarissa esitellään myös hankkeen päätulokset.

Hankkeen aikana on kehitelty mm. arviointiväline omien yleisten työelämätaitojen itsearviointiin. Lisäksi on koottu runsaat 200 MOOC:ia, joiden avulla omia työelämätaitoja voi kehittää. Tärkeimmiksi työelämätaidoiksi ovat eurooppalaisen aineistomme perusteella nousseet tiimityö, sopeutuminen ja joustavuus, johtamistaidot, luovuus, kommunikointitaidot sekä aloitteellisuus.

Hankkeen tuloksiin voit tutustua tarkemmin hankkeen kotisivulla.