HY+ ja FCG yhteistyöhön suomalaisen koulutusosaamisen jakamiseksi

Helsingin yliopiston koulutus- ja kehittämispalvelut HY+ sekä FCG Finnish Consulting Group ovat solmineet yhteistyösopimuksen, jolla tavoitellaan suomalaisen koulutusviennin kasvua. Allianssilla haetaan mm. laajoja ja kansainvälisesti merkittäviä koulutusvientihankkeita esim. Maailmanpankin, EU:n tai muiden kehityspankkien rahoituksilla.

Tuleva yhteistyö vahvistaa suomalaisen koulutusviennin asemaa. Tarjontaan kuuluu mm. kokonaiskoulukonseptien suunnittelua ja toteutusta, kaikkien kouluasteiden osaamisen kehittämistä esiopetuksesta opettajien ja oppilaitosjohdon täydennyskoulutukseen sekä koulu- ja oppimisympäristöjen kehittämistä.

Kyseessä on uniikki strateginen kumppanuus Suomessa, kun kaksi omilla sektoreillaan johtavaa organisaatiota yhdistää voimansa. Yhteistyötä tehdään molempien osapuolien kohdemarkkinoilla.

Kuvateksti: Yhteistyösopimus allekirjoitettiin 11. huhtikuuta 2017 Käpylän FCG-talolla. Kumppanuussopimuksen äärellä HY+:n toimitusjohtaja Marjaana Suutarinen sekä FCG:n konsernijohtaja Ari Kolehmainen.

Lisätietoja yhteistyösuunnitelmista: Marjaana Suutarinen, puh. +358 50 448 8788 tai marjaana.suutarinen@helsinki.fi