Helsingin yliopisto vaikuttaa maailmanlaajuisesti – nyt Guineassa

Helsingin yliopiston Koulutus- ja kehittämispalvelut HY+ Oy:n, Haaga-Helia ammattikorkeakoulun ja Laurea ammattikorkeakoulun muodostama konsortio allekirjoitti 15.2.2017 aiesopimuksen Guinean tasavallan opetusministeriön ja Guinean kasvatustieteellisen korkeakoulun kanssa opetusjärjestelmän kehittämiseksi.

Alallaan johtavien suomalaisten korkeakoulujen muodostama konsortio tarjoaa Guinean opetusjärjestelmän kokonaisvaltaista kehittämistä. Helsingin yliopisto tarjoaa perusopetuksen opettaja- ja rehtorikoulutuksen kehittämistä sekä yliopistopedagogiikan osaamista. Haaga-Helia ammattikorkeakoulu tarjoaa ammatillisen opettajakoulutuksen kehittämistä, ja Laurea ammattikorkeakoulu yrittäjyyden ja terveydenhoidon koulutuksen kehittämistä.

HY+ Guineassa

Memorandum of understanding -pöytäkirjan allekirjoittavat Dr. Mohamed Lamine BAYO Kasvatustieteellisen korkeakoulun (ISSEG) johtaja, opetusministeriön kansliapäällikkö Madam Zeinab Camara sekä suomalaisen konsortion puolesta HY+ liiketoiminnan kehittämisjohtaja Jan-Markus Holm.