Buena suerte, rakkaat valmistuvat ystävämme

Keskiviikkona 14.12.2016 Helsingin yliopistossa pidettiin opettajien valmistujaisjuhla. Pätevöittävän koulutuksen suorittaneet ulkomaalaiset opettajat lähtevät nyt rakentamaan omaa uraansa suomalaisissa kouluissa.

Juhliin osallistuivat kaikki kurssin opettajat ja koordinaattorit. Vieraaksi oli kutsuttu kaveriryhmän opiskelijat. Illan aikana laulaja esitti itsesävellettyjä kappaleita ja soitti pianoa, ilmapiiri oli miellyttävä ja juhlallinen. Illan avasi professori Arto Kallioniemi, mukava ja huumorintajuinen mies. Hänen mielestään on merkityksellistä, että todistusten jako tapahtuu Lucian päivää seuraavana päivänä. Myös monikulttuurisuuden lehtori Heini Paavola puhui tapahtuman tärkeydestä. Oppilaiden puolesta Anna Prudnikova piti puheen. Anna sanoi paljon kiitoksia kurssin järjestäjille, erillisesti jokaiselle opettajalle, ja myös kurssilaisille tuesta, avusta, opetuksesta ja ymmärryksestä. Lopuksi opettajille jaettiin kukkia.

Virallisen osuuden jälkeen kaikille tarjottiin kuohuviiniä, pientä suolaista ja suklaakakkua. Kurssilaisista, opettajista ja vieraista otettiin yhteiskuva.

Rakkaat valmistuvat ystävämme, ottakaa vastaan lämpimät onnittelumme. Kunnioitamme syvästi ahkeruuttanne. Buena suerte! Onnea matkaan!Maahanmuuttajataustaisten opettajien valmistumisjuhla

Kirjoittajina maahanmuuttajataustaisten opettajien pätevöitymiskoulutuksen opiskelijat Alena Markava, Svetlana Jaska, Evgenia Hytte ja Hamed Shafae, jotka olivat kutsuvieraina valmistujaisjuhlassa.