Yliopiston täydennyskoulutus löytyy nyt yhtiöstä nimeltä HY+

Uusi Helsingin yliopiston omistama täydennyskoulututukseen keskittyvä HY+ Oy jatkaa läheistä yhteistyötä yliopiston kanssa. Yhtiö antaa kuitenkin aiempaa ketterämmän ja joustavamman tavan toimia sekä asiakkaiden että yliopistolaisten kanssa, lupaa toimitusjohtaja Marjaana Suutarinen.

Yhtiön tarkoitus on olla yliopiston käyttöliittymä yhteiskuntaan täydennyskoulutuksen ja kehittämispalveluiden kautta.

– Käytännössä suunnittelemme ja toteutamme yhdessä yliopistolaisten ja asiakkaidemme kanssa koulutuksia, joihin kaikki ovat tervetulleita, Suutarinen jatkaa.

Aiemmin Palmeniana ja Koulutus- ja kehittämispalveluina tunnettu yksikkö keskittyy jatkossa palvelemaan asiakkaita yhä enemmän digitaalisesti. Koulutuksia on tarkoitus räätälöidä vastaamaan entistä tarkemmin asiakkaiden tarpeita.

HY+n tehtävä on kuunnella sekä yhteiskuntaa että uusia tieteen avauksia. Siksi monipuolisessa ja jatkuvasti kehittyvässä koulutustarjonnassa yhdistyvät tieto ja tiede sekä työelämää varten sovellettu käytännön osaaminen.

Suosittujen viestinnän, markkinoinnin, hyvinvoinnin ja johtamisen koulutusten lisäksi aivan uutena palveluna on aloittanut räätälöity kielikoulutus, jonka valikoimassa löytyy kymmeniä kieliä. Uusia koulutusavauksia tehdään myös digitalisaation ja markkinoinnin alalla.

Koulutuksiin ovat kaikki tervetulleita ja yhä useammat niistä voi suorittaa kokonaan tai osittain verkossa. Lisäksi erilaiset organisaatioiden kehittämishankkeet säilyvät olennaisena osana myös uuden yhtiön toimintaa. Suutarisen mukaan uusia asiakkaita etsitään ennen kaikkea yritysmaailmasta.

– Näin tuemme yliopiston ja yritysmaailman välistä vuoropuhelua, sillä olen vakuuttunut, että molemmat voivat oppia paljon toisistaan.

HY+:n missio on olla ensisijainen, näkyvin ja kiinnostavin yliopistollinen kouluttaja ja kehittäjä Suomessa ja tuulettaa koko yhteiskuntaa uusilla ajatuksilla ja huippututkimuksella.