HY+ partneriksi Vietnamissa tehtävään markkinaselvitykseen

TEKESin BEAM-ohjelmasta on myönnetty 100 000 euroa markkinaselvitykseen tekoon Vietnamissa, ja HY+ on projektissa mukana pääpartnerina.

Konsortio, johon kuuluvat HY+ lisäksi FCG Konsultointi Oy, Haaga-Helia Ammattikorkeakoulu ja Jyväskylän Yliopisto/EduCluster selvittää mahdollisuuksia perustaa Vietnamiin valmennuskeskus (Finnish University Hub In Vietnam). Valmennuskeskuksen tarkoituksena on kouluttaa Suomeen maksulliseen korkeakouluopetukseen tulevia vietnamilaisopiskelijoita. Keskuksen ohjelma koostuisi englanninkielen opinnoista, akateemisista perusopinnoista ja suomalaiseen pedagogiikkaan, kulttuuriin ja talouteen liittyvistä osioista. Markkinaselvitys valmistuu kevään 2017 aikana.

BEAM-ohjelma tukee suomalaisten yritysten, kansalaisjärjestöjen, tutkimusorganisaatioiden, yliopistojen, ammattikorkeakoulujen ym. innovaatioiden kehittämistä, pilotointia ja demonstraatioita, jotka edistävät sekä kehittyvien maiden hyvinvointia että tuovat kansainvälistä liiketoimintaa suomalaisille yrityksille. BEAM on viisivuotinen ohjelma, jonka laajuus on n. 50 miljoonaa euroa. Siitä noin puolet on Tekesin ja UM:n osuutta.
Lisätietoja: Jan-Markus Holm, Liiketoiminnan kehittämisjohtaja HY+, puh. 050 318 3449